۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

شناور باری سوئیس ربوده شد/12 خدمه در چنگ دزدان دریایی

شناور باری سوئیس ربوده شد/12 خدمه در چنگ دزدان دریایی
یک فروند شناور باری با اپراتوری سوئیس در کرانه نیجریه مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت و ۱۲ دریانورد ربوده شدند.
کد خبر: ۸۱۹۸۰
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از وزارت خارجه سوئیس، شناور تجاری موسوم به MV Glarus با بار گندم که اپراتوری آن بر عهده یک شرکت کشتیرانی مستقر در ژنو با نام تجاری Massoel بود، پس از آنکه مورد حمله دزدان دریایی در نیجریه قرار گرفت، ۱۲ خدمه آن نیز ربوده شد.
بر اساس این گزارش، شناور بین دلتای Lagos و Niger جنوبی به سمت هاب نفتی بندر Harcourt در حرکت بود که در ۴۵ مایلی جنوب غربی جزیره Bonny قربانی دزدان دریایی شد به گونه‌ای که ۱۲ خدمه آن ربوده شدند و الباقی در کشتی گروگان هستند.
آژانس دریایی دولتی آفریقای غربی اعلام کرده است که ملیت خدمه‌های ربوده شده شناور سوئیسی فیلیپینی، اسلوانیایی، اوکراینی، رومانیایی، کرواسیایی و بوسینیایی است. 
سایت خبری AP به نقل از منابع آگاه نوشت: دزدان دریایی با استفاده از نردبان‌های بلند وارد کشتی شدند و طناب‌ها و سیم‌های عرشه را با تیغ پاره کردند تا بتوانند به پل فرماندهی برسند. سپس با خراب کردن بیشتر تجهیزات ارتباطی کشتی، گنگ مجرم ۱۲ نفر را خارج کردند و ۱۹ نفر دیگر را در کشتی به گروگان گرفتند.
در همین راستا، مقامات و کارشناسان درحال بررسی موضوع و آزادی ایمن و هرچه سریعتر افراد ربوده شده هستند. سخنگوی شرکت اپراتوری سوئیس نیز اعلام کرد خانواده دریانوردان در جریان تمامی جزئیات قرار گرفته اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار