۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

خط دریایی بندرعباس- امارات فعال می شود/راه اندازی مجدد خط مسافری بندرعباس- خصب

خط دریایی بندرعباس- امارات فعال می شود/راه اندازی مجدد خط مسافری بندرعباس- خصب
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از راه اندازی خطوط دریایی مسافری و تفریحی در مسیر بندر عباس – امارات و بندر عباس – بندر خصب در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۵۹

اشکان مختاری با اعلام این خبر به مانا گفت: به منظور توسعه همکاری های گردشگری ما بین عمان و بندر عباس، سرمایه گذار عمانی با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، خواستار راه اندازی خط کشتیرانی تفریحی در مسیر بندرعباس – بندر خصب شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به اینکه در گذشته مدت کوتاهی خط بندرعباس- بندر خصب راه اندازی شده بود، اظهار داشت: بنا به دلایلی فعالیت آن خط کشتیرانی بعد از مدتی مسدود شد اما هم اکنون به نظر می رسد شرایط برای راه اندازی مجدد این خط کشتیرانی فراهم شده است.

وی در ادامه گفته های خود با اشاره به اینکه این خط دریایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی می شود، خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته از ظرفیت کشتی سانی نیز برای راه اندازی این خط می توان بهره برد.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، به منظور راه اندازی خط بندرعباس- بندر خصب، هماهنگی های لازم با اداره بنادر و دریانوردی استان در حال انجام است.

مختاری همچنین از راه اندازی تورهای کشتیرانی تفریحی و مسافری در مسیر بندر عباس- امارات خبر داد و گفت: هم اکنون در این خصوص هماهنگی های لازم در حال انجام است و این خط دریایی نیز توسط سرمایه گذار بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در خصوص کشتی سانی عنوان کرد: این کشتی نوع شناور مسافری است که همزمان ویژگی های تفریحی را نیز دارد.

به گفته وی، به دلیل عرشه بزرگ با ظرفیت بالا، امکان استفاده گردشگران از عرشه و ارائه خدمات تفریحی به انها وجود دارد.

مختاری بیان داشت: استان هرمزگان با دارا بودن 14 جزیره  در آبهای خلیج فارس، مهمترین مقصد توریسم دریایی در کشور محسوب می شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ادامه داد: همچنین وجود جاذبه های منحصر به فرد دریایی در طول نوارساحلی استان، پتانسیل فوق العاده بالایی را در جذب گردشگران به این مناطق فراهم آورده است.

 وی تاکید کرد: به همین دلیل اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، برنامه های ویژه ای را در راستای توسعه و رونق توریسم دریایی در نظر گرفته است که در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن تمام این برنامه ها در استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان ساخت: در این زمینه همکاریهای فرابخشی با سایر ارگان های مرتبط از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی استان در حال انجام است که این امر مقدمات انجام فعالیت های جدی در راستای توسعه توریسم دریایی در استان را فراهم کرده است.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، متقاضیان بخش خصوصی خرید شناورهای تفریحی می توانند با مراجعه به اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نسبت به اخذ تسهیلات لازم جهت خرید شناور مورد نظر خود اقدام کنند.

وی همچنین از تکمیل زیرساختهای گردشگری مرتبط با توریسم دریایی در نوار ساحلی استان هرمزگان و جزایر خلیج فارس خبر داد و تصریح کرد: اسکله های تفریحی، شناورهای تفریحی، ایجاد امکانات ورزش های دریایی، ساخت پلاژها و شناگاه های استاندارد، اقامتگاه های ساحلی و دریایی و رستورانهای دریایی از جمله ملزومات توسعه توریسم دریایی محسوب می شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار