۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

هاپاگ لوید و بررسی سه گزینه برای مالکان کشتی ها

هاپاگ لوید و بررسی سه گزینه برای مالکان کشتی ها
شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید با اشاره به نزدیک شدن زمان قانون لازم الاجرای ۲۰۲۰ میلادی از چالش جدید در صنعت کشتیرانی خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۸۵
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان سه ابزار سوخت کم سولفور، LNG و اسکرابر را برای رویارویی و سازگاری با قانون مصوب سازمان بین المللی دریانوردی مبنی بر استفاده از سوخت کم سولفور که در نخستین روز ژانویه ۲۰۲۰ میلادی به مرحله اجرا درخواهد آمد، معرفی کرد.
بر اساس این گزارش و در صورتیکه سازگاری با قانون ۲۰۲۰ در کشتیرانی جهان اعمال شود، این صنعت پاک‌تر و به اصلاح سبزتر می‌شود. در این میان نقش مالکان کشتی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تصمیم خود مبنی بر سوزاندن سوخت کم سولفور با هزینه بالا یا سرمایه گذاری برای نصب اسکرابر‌ها و تغییر موتور‌ها به LNG را اعلام کنند.
اما در همین خصوص و انواع تصمیم گیری‌ها نیز به موجب کافی نبودن تجربه، عدم اطمینان می‌تواند تاثیراتی عمیق بر سوددهی و رقابت خطوط کشتیرانی بگذارد.
از این رو، به منظور سازگاری با قانون جهانی ۲۰۲۰، شرکت هاپاگ لوید آلمان سه گزینه را بررسی می‌کند که از نظرتان می‌گذرد.
۱. تغییر و پیش روی به سمت سوخت کم سولفور: اصلی‌ترین مشکل این سوخت به شعار معروف بازمی گردد؛ هرچه سولفور موجود در سوخت کمتر، هزینه سوخت گران تر! در حال حاضر قیمت سوخت کم سولفور در ازای هر تن ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار برآورد شده است که در مقایسه با سوخت سنگین با سولفور بالا ۳.۵ درصد گران‌تر است و میانگین قیمت‌های جهانی بر حسب TEU بین ۸۰ تا ۱۲۰ دلار برابر با ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.
۲. سیستم تمیز کننده گاز خروجی (اسکرابر): این ابزار می‌تواند آلودگی ناشی از انتشار گاز را تا حد زیادی از بین ببرد و در مقایسه با سوخت سنگین با محتوای بالای سولفور ۳.۵ درصد ارزان‌تر است. اسکرابر‌ها دو نوع حلقه باز و حلقه بسته دارند. نوع اول پس از آنکه آلودگی ناشی از سوزاندن سوخت را از بین برد آن را به جای ریختن در فضا، به آب دریا می‌ریزد. در نوع دوم، محتوای سولفور در تانک‌های موجود در کشتی نگهداشته می‌شود و برای سفر‌های طولانی مناسب است. چالش بهره مندی از اسکرابر‌ها آن است که این سیستم‌ها در حال حاضر قابل نصب بر شناور‌های کانتینری غول پیکر نیستند.
۳. LNG: شناور‌های با موتور LNG می‌توانند سوخت را همانند نفت بسوزانند. شناور‌ها با سوخت مصرفی LNG به یک تانکر سوخت نیاز دارند تا بر روی شناور و در انبار بار نصب شوند. رویکرد دیگر ساحت شناور‌های جدید است که از ابتدا تنها با سوخت LNG کار کنند. چالشی که در این گزینه وجود دارد هزینه‌های سنگین تبدیل شناور‌ها و ساخت شناور‌های جدید است که حقیقتا بالاست.
هاپاگ لوید در این باره می‌گوید: هر یک از راه حل‌ها چالش‌های خاص خود را دارد. با این حال، بانکرینگ سوخت کم سولفور از سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز خواهد شد.
در پایان این گزارش آمده است: قریب به اتفاق کارشناسان کشتیرانی معتقدند، اجرایی شدن قوانین جدید سوخت برای این صنعت حدود ۶۰ میلیارد دلار سالانه هزینه دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار