۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
تا سال 2024:

بازار اسکرابر از هشت میلیارد دلار عبور می کند

بازار اسکرابر از هشت میلیارد دلار عبور می کند
بازار سیستم‌های تمیزکننده موتورشناور‌ها موسوم به اسکرابر‌ها طی سال‌های آتی جنبش آنی را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۸۱۸۶۹
به گزارش گروه بین الملل مانا و همزمان با افزایش نگرانی‌ها در خصوص آلودگی دریایی و قوانین جدید زیست محیطی نصب اسکرابر‌ها در صنعت کشتیرانی مورد توجه قرار گرفته و چالش‌های کم و بیش زیادی را با خود به همراه دارد که ممکن است طی چندین سال ابتدایی ادامه داشته باشد.
بر اساس این گزارش و اعلام موسسه جهانی Market Insight، سهم بازار برای اسکرابر‌های دریایی تا ۲۰۲۴ میلادی از مرز هشت میلیار دلار عبور خواهد کرد.
طبق آخرین قانون سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو)، قانون سوخت کم سولفور از نخستین روز ژانویه ۲۰۲۰ میلادی اجرا می‌شود که به موجب آن میزان سولفور موجود در سوخت‌های دریایی نباید بیشتر از ۰.۵ درصد باشد. این رقم در گذشته ۳.۵ درصد بود. افزون بر آن، در مناطق ECA از یک ژانویه ۲۰۱۵ میلادی حداکثر سولفور مجاز منتشری ۰.۱ درصد اعلام شده است؛ بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع در صنعت کشتیرانی، سیستم اسکرابر‌های دریایی در سال‌های آتی فرصت به شمار می‌آید.
بازار سیستم‌های اسکرابر دریایی در سال گذشته میلادی و در سطح جهان توانست شاهد کسب بیش از ۸۰۰ میلیون دلار درآمد باشد. در سال‌های پیش روی، انتظار می‌رود بخش‌های بازرگانی و خلاقانه شاهد افزایش قابل توجهی در میزان درآمد و سود خود باشند.
شورای گردشگری و توریسم جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی درآمد ۷.۶ تریلیارد دلاری را در کارنامه خود ثبت کرد که حدود ۱۰.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی در سطح جهان را دربرمی گیرد. سرمایه گذاری‌های روزافزون در بخش گردشگری و بهبود نسبی اقتصاد موجب شد تا بازار سیستم‌های اسکرابر دریایی نیز چشم انداز مثبتی را در بازه زمانی کوتاه مدت تجربه کند. بخش بازرگانی به موجود سرعت گیری فعالیت‌های صنعتی شدن به ویژه در اقتصاد‌های نوظهور، سهم بسیار قابل توجهی را در بازار اسکرابر‌ها به خود اختصاص می‌دهد. 
این گزارش ادامه داد: بخش بازرگانی تا سال ۲۰۲۴ میلادی سهم ۲۰ درصدی اسکرابر‌ها را از آن خود خواهد کرد. افزون برآن، آسیا-پاسفیک در صنعت کشتی سازی سهم ۶۰ درصدی دارد و چین، کره جنوبی و ژاپن پرچم داران آن هستند. این موضوع، منطقه را به بهترین مسیر برای فعالیت‌های تجاری دریایی تبدیل کرده است و طبیعی است که تامین شناور‌های ترانزیتی در این منطقه و مجهز کردن آن‌ها به اسکرابر مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد. علاوه بر آن، در سال ۲۰۱۵ میلادی وزارت حمل و نقل چین در این منطقه اعلام کرد، آلودگی هوای ناشی از شناور‌ها باید به حداقل برسد و منطقه جدید ECA در چین از جمله خلیج Bohai، Yangtze River Delta و Pearl River Delta را تاسیس کرد. 
در بخش‌های دیگر، آمریکا رشد قابل توجهی در میزان درآمد خود از بازار اسکرابر‌ها داشته و تلاش‌هایی که از سوی دول منطقه‌ای برای محدود سازی انتشار سولفور از شناور‌ها انجام شده با طرح‌های جامع تحقیق و توسعه و یافتن راه حلی اصولی و پایدار دوبرابر شده است.
در کنفرانس MEPC سال جاری، آمریکا استراتژی‌های آتی خود را با هدف کاهش آلودگی دریا ارائه داد که به موجب آن میزان انتشارات تا سال ۲۰۵۰ میلادی ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. افزون برآن، دریا‌های اطراف آمریکا و خطوط ساحلی کانادا تصمیم دارند به مناطق ECA آمریکای شمالی بپیوندند تا انتشارات سولفور را به حداقل برسانند. صنعت سیستم اسکرابر دریایی آمریکا با درنظرگرفتن توان بالقوه بازرگانی تا سال ۲۰۲۴ میلادی از ۳۰۰ واحد فراتر می‌رود.
این گزارش در پایان نوشت، نوآوری‌های تولیدی سازگار با قوانین دولتی و همکاری‌های تحقیقاتی اصلی‌ترین استراتژی‌های روبه رشد طی سال‌های آتی خواهد بود. رقبای سیستم‌های اسکرابر دریایی Wärtsilä، Yara Marine، CR Ocean Engineering، VDL AEC Maritime B.V. DuPont و Mitsubishi هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار