۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

بهره مندی ساکنان شهرهای چوئبده و اروندکنار از آب شیرین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از بهره مندی کامل ساکنان شهرهای بندری چوئبده و اروندکنار از آب شیرین با تکمیل طرح آبرسانی غدیر خبر داد
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۶۲۲

صادق حقیقی پور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: وضعیت آب آشامیدنی این دو شهر بندری که در سه ماه اخیر بشدت شور شده بود بهبود یافته است و در حال تثبیت این وضعیت هستیم.

وی با بیان اینکه چند دستگاه آب شیرین کن برای بهبود پایداری آب شرب شهرهای بندری چوئبده و اروندکنار با 100میلیارد ریال بزودی نصب و راه اندازی می شود، افزود: هم اکنون برداشت ازرودخانه های بهمنشیر ، اروندرود و کارون برای تامین آب شهرهای ساحلی خرمشهر و آبادان به صفر رسیده است.

حقیقی پوراظهار داشت:نصب آب شیرین کن در دهانه خلیج فارس به طور حتم مشکل میزان سختی و شوری آب در اروندکنار و چوئبده را در درازمدت رفع خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به دشواری های زیاد برای تامین آب شهرهای ساحلی خوزستان در فصل تابستان اظهار داشت: امسال هیچ گونه مشکلی در تامین پایدار آب باکیفیت و شیرین در بنادر جنوبی خوزستان نداریم.

وی پیشروی آب دریا را علت شوری آب شهرهای جنوبی خوزستان در سه ماه اخیر عنوان کرد و افزود: پیشروی آب دریا تاعمق 90کیلومتری رودخانه های بهمنشیر و اروندرود ، سبب از کارانداختن تصفیه خانه های کنار این رودخانه ها شده بود و شوری آب را تا 15هزارمیکروموس افزابش داده بود.

شایان ذکر است، فاز دوم طرح آبرسانی غدیر 15تیرماه امسال با حضور دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو با هدف رساندن آب کرخه به شهرهای آبادان و خرمشهر به بهره برداری رسید.

غیرقابل شرب بودن آب شهرهای خرمشهر ، آبادان ، اروندکنار و چوئبده در سه ماه نخست امسال ، اعتراض های مردمی را در پی داشت.

هنوز بسیاری از روستاهای حاشیه اروندرود و بهمنشیر توسط تانکر آبرسانی می می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار