تجارت کشتیرانی، ویراست نهم

تجارت کشتیرانی، ویراست نهم
از سال ۱۹۷۳ تاکنون که نخستین ویرایش کتاب «تجارت کشتیرانی» از سوی انتشارات دریانوردی Cornell منتشر شد، بازار تغییرات بسیاری را تجربه کرد.
کد خبر: ۸۱۵۳۶
به گزارش گروه بین الملل مانا، نهمین ویراست کتاب بازرگانی «تجارت کشتیرانی» به قلم Ira Breskin که در زمان نگارش کتاب گزارشگر حوزه حمل و نقل و در حال حاضر استاد آکادمی دریانوردی نیویورک موسوم به SUNY Fort Schuyler است، در جولای سال جاری میلادی منتشر شد و ۱۰ سال از ویرایش نهایی آن می‌گذرد.
این کتاب به مقایسه اثر «مرد دریا» به نویسندگی Matt McCleery، یا کتاب Bourlatos Fortune به قلم Nicolas Gage نپرداخته است. بلکه هدف این کتاب تعلیم کاربران حرفه‌ای است که در شرکت‌های کشتیرانی مشغول به کار هستند. افزون بر آن، کتاب «تجارت کشتیرانی» برای کسانی که به دنبال کسب مدارک پیشرفته و ارتقاء در رنک‌های بیمه دریایی هستند، قابل استفاده است. همچنین، لازم است انجمن‌های فعال در شرکت‌های قوانین دریایی یک نسخه از آن را در کتابخانه خود و برای ارجاع داشته باشند.
علی رغم آنکه در انتهای این کتاب نویسنده نگاهی کوتاه به آینده دارد و برخلاف آنچه مارتین استاپ فورد در کتاب اقتصاد دریا آورده است و سری ارائه‌های مختلف داغی در زمینه دیجیتالی شدن و خودکارسازی صنعت کشتیرانی منتشر شده است، تمرکز این کتاب در وهله نخست بر رویداد‌های دریایی روز و لازم الاجراست. این کتاب دقیقا همان چیزی است که در تجارت فرعی مورد نیاز بازیگردانان خواهد بود. این کتاب مرجع راهی آسان برای درک توضیحات عملیات کشتیرانی، عوامل تعیین کننده چارترینگ، اطلاعاتی در خصوص سازمان بین المللی دریانوردی و توافق‌های حمل و نقل بار است.
این گزارش ضمن اشاره به دیگر ویژگی‌های کتاب ادامه داد: کتاب تصویر بسیار خوبی از محاسبات پایه در اقتصاد کشتیرانی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. 
با وجود آنکه در دنیای رسانه‌ای و مجازی امروز فعالان دریایی پیشنهادات خود را به صورت کاملا رایگان در لینکدین، توئیتر و سایت‌های خبری با کاربران به اشتراک می‌گذارند، اما بسیاری از مفهومات و محتویات در علم دریانوردی وجود دارد که تنها در کتاب‌ها می‌توان آن‌ها را یافت. این کتاب امکان دستیابی به مفاهیم غریب و ناموجود در دنیای مجازی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.
در بخش‌هایی از کتاب «تجارت کشتیرانی» به مباحث امنیت دریایی و قانون نوظهور “Subchapter M” برای شناور‌های کوچکتر مانند یدک کش‌ها در لنگرگاه و تجارت ساحلی پرداخته شده است. بخش جالبی نیز به قوانین زیست محیطی اختصاص داده شده که شامل سیستم VGP و تحت نظارت قوانین اداره حفاظت محیط زیست (EPA) صحت آن‌ها مورد تایید قرار گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار