۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

توتال، شرکت Engie را خرید

توتال، شرکت Engie را خرید
شرکت توتال فرانسه بخش بالادستی LNG متعلق به شرکت Engie را به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خرید.
کد خبر: ۸۱۲۸۶
به گزارش گروه بین الملل مانا و به دنبال بهبود احتمالی بازار نفت جهانی طی سال‌های آتی، غول بزرگ نفت و گاز فرانسه و جهان، بخش بالادستی گاز طبیعی مایع (LNG) شرکت هموطن خود Engie را با قیمت ۱.۵ میلیارد دلار خرید و ارزش خود را تا ۵۵۰ میلیون دلار افزایش داد. 
بر اساس این گزارش، قرارداد مذکور برای نخستین بار در نوامبر ۲۰۱۷ میلادی مطرح و موجب برتری شرکت فرانسوی به عنوان دومین بازیگردان بزرگ LNG در جهان شد.
بخش خریداری شده توسط توتال شامل سهام در ناوگان شناور‌های ویژه حمل LNG، تاسیسات مایع سازی مانند پروژه Cameron LNG آمریکا، توافق‌های بلندمدت خرید و فروش LNG و دسترسی به ظرفیت‌های فرآوری مجدد گاز در اروپا می‌شود.
افزون بر آن، تعداد شناور‌های ناوگان توتال به ۱۸ فروند LNG بر رسید که از این میان دو فروند شناور‌های ذخیره و فرآوری گاز (FSRU) هستند.
در همین راستا، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توتال، گفت: «خرید بخش LNG شرکت Engie گامی بزرگ در راستای متحول سازی است که به ما امکان می‌دهد سایز ناوگان و انعطاف‎پذیری خود را در بازاری که به سرعت در حال رشد است و به شدت تجاری شده توسعه دهیم. این خرید، توتال را به دومین بازیگردان LNG جهان تبدیل می‎کند و سهم بازار ما را در این حوزه به ۱۰ درصد می‎رساند؛ بنابراین تولید LNG شرکت تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۴۰ میلیون تن در سال خواهد رسید. این اقدام همچنین موجب می‎شود که در بازار‌های LNG آمریکا نیز وارد شویم چرا که در پروژه کامرون LNG نزدیک به ۱۶.۶ درصد سهام داریم».
ارسال نظرات
آخرین اخبار