۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

افتتاح طرح آبرسانی به شهرهای آبادان و خرمشهر با حضور وزیر نیرو

افتتاح طرح آبرسانی به شهرهای آبادان و خرمشهر با حضور وزیر نیرو
فاز دوم طرح آبرسانی غدیر با هدف تامین آب آشامیدنی شهرهای بندری خرمشهر، آبادان و شادگان چهارشنبه شب با حضور دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو به بهره برداری رسید.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۲۱۳

به گزارش خبرنگار مانا ، برای اجرای طرح آبرسانی غدیر که آب رودخانه کرخه را در شمال خوزستان به طول 90کیلومتر به شهرهای ساحلی استان انتقال می دهد بیش از 500 میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر نیرو درمراسم افتتاح فاز دوم طرح آبرسانی غدیر که نمایندگان مردم آبادان ، خرمشهر و شادگان در مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان و مسئولان ارشد استان حضور داشتند از مجری این طرح که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بود و توانست این طرح را به صورت ضربتی درمدت 10ماه اجرا کرد تقدیر نمود.

دکتر اردکانیان با تشکر از صبوری مردم آبادان و خرمشهر که در هوای گرم متحمل مشکلاتی برای تامین آب شیرین شده بودند، ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح ، مشکل تامین پایدار آب شهرهای جنوبی و ساحلی خوزستان در درازمدت مرتفع شود.

به گفته وی نیرو با اجرای فاز دوم طرح آبرسانی غدیر ، روزانه بیش از 150هزارمتر مکعب آب برای مصارف شهرهای بندری آبادان ، خرمشهر و شادگان و روستاهای تابعه منتقل می شود.

مردم شهرهای جنوبی و ساحلی خوزستان دریک ماه اخیر با شوری آب ناشی از پیشروی آب دریا(خلیج فارس) مواجه بودند.

میزان شوری آب در روزهای اخیر در شهرهای آبادان و خرمشهر به 21هزار میکروموس رسیده بود که عملا" امکان استفاده برای مصارف خانگی نبود.

قبلا" آب مورد نیاز شهرهای آبادان و خرمشهر از رودخانه های بهمنشیر و کارون تامین می شد که با افزایش بی سابقه شوری آب ، همه تصفیه خانه های آب این دو شهر از مدار خارج شد و متعاقب آن این دو شهر شاهد تجمع های اعتراضی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار