۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

خلیج فارس برای دریاروی مناسب نیست/صیادان احتیاط کنند

خلیج فارس برای دریاروی مناسب نیست/صیادان احتیاط کنند
کارشناس اداره کل هواشناسی خوزستان از تداوم شرایط نامساعد جوی در آبهای شمال غرب خلیج فارس تا دو روز آینده خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۰۰۴

حمید زمان زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تحلیل و تجزیه نقشه ها و مدل های هواشناسی ، آبهای شمالی خلیج فارس و سواحل خوزستان به علت وزش بادهای گرم و شدید مواج و طوفانی است.

وی با اعلام اینکه وضعیت خلیج فارس به گونه ای است که برای دریاروی مناسب نیست از شناورها و قایق های صیادی خواست تا بهبود وضعیت جوی ، به صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس نروند.

کارشناس اداره کل هواشناسی خوزستان در ادامه وضعیت جوی شهرهای ساحلی خوزستان را تا دو روز آینده غبارآلود پیش بینی کرد.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با صدور اطلاعیه ای نسبت به ورود گرد و خاک و افزایش آلاینده ها هشدار داد و از شهروندان خواست در صورت خروج از منازل از ماسک استاندارد استفاده کنند.

این مدیریت همچنین از دستگاههای اجرایی خواست همه توان خود را برای کاهش آلام مردم شهرهای ساحلی خوزستان که با شرایط نامساعد جوی مواجه هستند، بکار گیرند.

در پی تداوم شرایط نامساعد جوی و افزایش میزان آلاینده ها، مراکز درمانی و بهداشتی در شهرهای ساحلی خوزستان برای پذیرش بیماران احتمالی به حال آماده باش درآمدند.

جمعیت هلال احمر خوزستان نیز از توزیع ماسک رایگان در شهرهای ساحلی خوزستان به منظورحفاظت از جان شهروندانی که در فضای آزاد قرار گرفته اند، خبر داد و اعلام کرد اکیپ های سیار بهداشتی برای ارائه خدمات اورژانسی به مردم در اماکن و خیابان های اصلی مستقر خواهند شد.   

دو شرکت توزیع برق و آب و فاضلاب خوزستان اعلام کردند از همه توان خود برای جلوگیری از قطع آب و برق در شهرهای ماهشهر ، هندیجان ، اروندکنار، آبادان و خرمشهر استفاده می کنند ولی در عین حال صرفه جویی در مصرف آب و برق ضروری است.

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان پایداری شبکه های آب و برق را اولویت نخست شهرهای ساحلی خوزستان در تابستان امسال اعلام کرد.

شهرهای ساحلی خوزستان به دلیل اقلیم خشن و گرم و خشک ، از مناطق بد آب و هوای استان محسوب می شوند.

این مناطق در یک دهه اخیر به دلیل شرایط نامساعد جوی ناشی از خشکسالی و هجوم ریزگردها با منشاء داخلی و خارجی با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند.

برچسب ها: صیادان خلیج فارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار