۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
یک مقام سازمان محیط زیست در گفتگو با مانا:

بانک اطلاعات زیست بوم های دریایی ایجاد می شود/ ایجاد یگان حفاظت محیط زیست دریایی در استان های ساحلی

مدیر کل دفتر سواحل و زیست بوم های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت ازگونه های در معرض خطر انقراض ساحلی – دریایی و نیز ایجاد بانک اطلاعاتی زیست بوم های دریایی به عنوان اقدامی مهم در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی کشورمان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۷۵۹

داوود میرشکار در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص برنامه های کلان دفتر زیست بوم های دریایی بیان داشت: در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست برنامه های جامعی از سوی این دفتر تدوین و در حال اجرایی شدن است.

مدیر کل دفتر سواحل و زیست بوم های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه  ارزش گذاری اقتصادی اکوسیستم های حساس ساحلی- دریایی را از جمله مهمترین برنامه های کلان دفتر زیست بوم های دریایی در معاونت محیط زیست دریایی عنوان کرد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از تدوین برنامه مدیریت زیست بوم های حساس و شکننده ساحلی خبر داد.

وی در ادامه گفته های خود تهیه اطلس های زیست بوم های دریایی را اقدامی مهم در راستای ارتقای عملکرد حفاظت از محیط زیست دریایی کشورمان عنوان کرد.

میرشکار برگزاری کارگاه های آموزشی حفاظت از محیط زیست دریایی را از جمله برنامه های کلان این سازمان اعلام کرد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی ارتقای دانش زیست محیطی برای جوامع محلی به صورت گسترده در دستور کار قرار دارد.

وی بهره برداری از دانش بومی ساحل نشینان در حفاظت از تنوع زیستی ساحلی – دریایی را نیز از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که در زمره اهداف کلان دفتر زیست بوم های دریایی قرار دارد.

مدیر کل دفتر سواحل و زیست بوم های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست، اشاره ای به تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت ازگونه های در معرض خطر انقراض ساحلی – دریایی داشت و بر ضرورت توسعه پایش و حفاظت از گونه های در معرض خطر تاکید کرد و گفت: در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری هر گونه کنفرانس های ملی، منطقه ای و بین المللی در خصوص پایش و حفاظت از گونه های در معرض خطر حمایت خواهد کرد.

ایجاد یگان حفاظت محیط زیست دریایی در استان های ساحلی

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفته های خود به تقویت بخش محیط زیست دریایی ادارات کل استان های ساحلی اشاره کرد و بیان داشت: پیگیری های جدی به منظور ایجاد یگان حفاظت محیط زیست دریایی در استان های ساحلی انجام خواهد شد.

وی همکاری در ایجاد یگان حفاظت محیط زیست دریایی در هفت استان ساحلی و تأمین تجهیزات تخصصی از جمله شناور های تندرو گشت و کنترل، شناورهای زیر سطحی بدون سرنشین با قابلیت تصویر برداری از زیستگاه ها و نمونه برداری  را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد.

میرشکار به همکاری سازمان حفاظت محیط زیست در مبارزه با قاچاق گونه های در معرض خطر در مناطق حساس و شناسایی مبادی اصلی اشاره کرد.

وی یکی دیگر از برنامه های کلان دفتر زیست بوم های دریایی را همکاری در ایجاد زیرساخت های قانونی تجارت گونه های آبزی پروری اعلام کرد.

مدیر کل دفتر سواحل و زیست بوم های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان ساخت: به زودی شاهد ایجاد بانک اطلاعاتی زیست بوم های دریایی به عنوان اقدامی مهم در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی کشورمان خواهیم بود.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست از تلاش سازمان حفاظت محیط زیست در راستای جلب مشارکت متخصصین، سازمان های دولتی و غیر دولتی و همچنین جوامع محلی در حفاظت و احیای مناطق آسیب دیده خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار