۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

همکاری دوجانبه هند و اندونزی در حوزه دریایی

همکاری دوجانبه هند و اندونزی در حوزه دریایی
وزیر کشتیرانی هند با وزیر امور دریایی اندونزی در دهلی نو دیدار و قرارداد‌هایی مبنی بر همکاری‌های دو جانبه امضا کردند.
کد خبر: ۸۰۷۲۹
به گزارش گروه بین الملل مانا، پیش از سفر نخست وزیر هند به جاکارتا در می‌سال جاری میلادی، وزیر امور دریایی اندونزی در سفر دو روزه خود به هند با وزیر کشتیرانی این کشور دیدار کرد و در خصوص همکاری‌های دو جانبه در زمینه دریایی به بحث و گفتگو نشستند. 
بر اساس این گزارش، مذاکره درباره همکاری‌های دو جانبه گستره وسیعی از موضوعات از جمله بازسازی رودخانه، بررسی فاضلاب، درآمدزایی از طریق زائده ها، افزایش ارتباط دریایی بین دو کشور، توسعه بنادر و فرودگاه ها، آموزش تکنولوژی فانوس‌های دریایی و ارتقا کمک‌های دریایی را دربرمی گرفت.
در این نشست، همچنین به موضوع گردشگری پرداخته شد و توسعه مدار توریستی بین جزایر Andaman و Nicobar و اندونزی در دستور کار قرار گرفت تا چشم انداز دولت هند درباره  تبدیل این کشور به یکی از بازار‌های پر رونق شناور‌های کروز در سطح جهان هم در سطح رودخانه‌ای و هم اقیانوسی اجرایی شود. افزون بر آن، همکاری در زمینه توسعه سوخت‌های جایگزین مانند گاز طبیعی و متانول برای شناور‌ها در قرارداد‌ها ذکر شده است.
در همین راستا و با هدف ارتقاء همکاری در توسعه آموزش و تحصیل بین هند و اندونزی، وزرای دو کشور به امضای تفاهم نامه تمایل مثبتی نشان دادند تا به موجب آن دانشگاه دریانوردی هند و موسسات معتبر فعال در مطالعات دریایی اندونزی با یکدیگر همکاری مستقیم داشته باشند و بتوانند اطلاعات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند. بر همین اساس، قرار است تیم‌های فنی اندونزی در سریع‌ترین زمان ممکن از هند دیدن کنند.
برچسب ها: هند اندونزی
ارسال نظرات
آخرین اخبار