۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

کشتیرانی مرسک از ضرر مالی خبر داد

کشتیرانی مرسک از ضرر مالی خبر داد
گروه کشتیرانی مرسک دانمارک در سه ماه نخست سال جاری میلادی ضرر مالی ۲۳۹ میلیون دلار را تجربه کرد.
کد خبر: ۸۰۷۱۸
به گزارش گروه بین الملل مانا افزایش قیمت سوخت و افت تقاضا شیب صعودی هزینه‌ها در بخش تجارت اقیانوسیه کشتیرانی مرسک دانمارک  را به همراه داشت، روندی که در نتیجه منجر به ضرر مالی ۲۳۹ میلیون دلار  برای این خط کشتیرانی در سه ماه نخست سال جاری میلادی شد.
این گزارش ادامه داد: مرسک چهارمین خط کشتیرانی است که خبر از ضرر مالی می‌دهد، در صف جلوتر کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان با کسر درآمد ۴۰ میلیون و ۵۰۰ دلار، کشتیرانی یانگ مینگ تایوان با ضرر مالی ۶۷ میلیون دلار و کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی با ضرر مالی ۱۶۴ میلیون دلار قرار دارند.
"سورن اسکو" با ابراز نارضایتی نسبت به این آمار و ارقام گفت: عملکرد رضایت بخش نیست.
وی در ادامه افزود: در سه ماه نخست سال جاری میلادی رشد درآمد ۳۰ درصد به ثبت رسید، شروع موفقیت آمیزی در روند ادغام کشتیرانی هامبورگ سود آلمان به مرسک به نمایش گذاشته شود و افزون براین مجزا شدن بخش‌های نفتی و تجارت نفتی از شرکت مادر کسب درآمد دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار را به همراه داشت.
اما از سوی دیگر در عین حال نتایج به ویژه در بخش تجارت مربوط به بخش اقیانوسیه رضایت کننده نبود. مرسک انتظار دارد در سال جاری میلادی پا را فراتر از سود ۳۵۶ میلیون دلار به دست آمده در سال ۲۰۱۷ بگذارد.
لازم به ذکر است در سه ماه نخست سال جاری میلادی تقاضای جهانی کانتینری رشد سه الی چهار درصد را تجربه کرد، رقمی که در مقایسه با رشد قوی سال گذشته روند نزولی را به نمایش می کذارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار