۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

افزایش 13درصدی صادرات کالا از گمرکات خوزستان

افزایش 13درصدی صادرات کالا از گمرکات خوزستان
ناظر گمرکات خوزستان گفت: در سال گذشته هفت میلیارد و 300 میلیون دلار کالای غیرنفتی از گمرکات خوزستان صادر شده که در مقایسه با سال ماقبل آن از نظر ارزشی 13 درصد رشد نشان می دهد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۴۷۵

محمدرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در مجموع 19 میلیون و 29 هزارتن کالای غیرنفتی شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی ، فلزات، محصولات کشاورزی، میوه و تره بار، فولاد، مصالح ساختمانی و کاشی و سرامیک، خرما، لبنیات و مواد غذایی به کشورهای عراق، چین، امارات متحده عربی، روسیه، کشورهای آسیای میانه، قطر و عمان صادر شده است
وی میزان واردات کالا از طریق گمرکات خوزستان را 15 میلیون و 393 هزارتن به ارزش هفت میلیارد و 369 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این کالاها از  چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، تایلند، هند و برخی کشورهای اروپایی بوده است.
به گفته وی وسایل مکانیکی و الکترنیکی، لاستیک، غلات، شکر، سویا، آهن آلات  و برنج از مهمترین اقلام وارداتی از طریق گمرکات خوزستان بوده است.
جعفری میزان صادرات کالا به عراق را در سال 96 حدود چهار میلیون و 699 هزارتن و به لحاظ ارزشی یک میلیارد و 938 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این میزان صادرات از نظر وزنی هشت درصد کاهش و از لحاظ ارزشی هشت درصد رشد داشته است.
بیشترین حجم تجارت خارجی بین واحدهای گمرکی خوزستان متعلق به گمرک بندر امام خمینی(ره) بوده است.
بندر امام خمینی(ره) پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان، بزرگترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار