۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

استقبال صنعت کشتیرانی از تصمیم آیمو

استقبال صنعت کشتیرانی از تصمیم آیمو
رسیدن به توافق بر سر استراتژی کاهش انتشارات و آلودگی های گازهای گلخانه ای(GHG) خرسندی و تحسین بازیگردانان صنعت کشتیرانی از گوشه و کنار جهان را به همراه داشت.
کد خبر: ۸۰۴۱۲
به گزارش گروه بین الملل مانا کمیسیون اروپایی، اتاق بین المللی کشتیرانی(ICS)، انگلستان و کشتیرانی مرسک دانمارک جزء کسانی هستند که از تصمیم کاهش دست کم 50 درصدی انتشارات و آلودگی های گازهای گلخانه ای GHG تا سال 2050 استقبال کردند.
این گزارش ادامه داد: سازمان بین المللی دریانوردی آیمو IMO توانست حمایت عمومی نسبت به تصمیم  اتخاذ استراتژی اولیه کاهش گاز گلخانه ای را به دست آورد، در این میان، هشدارهای ضرورت ایجاد بستر و همچنین هوشیاری جهت نیل به اهداف  تعیین شده  اعلام شد.
به همراه تعهد عمومی برای کاهش دست کم 50 درصدی انتشارات و آلودگی های گازهای گلخانه ای( GHG) نسبت به سال 2008 میلادی، IMO هر گونه تهدید ناشی از اقدامات تنظیمی یکجانبه از سوی اتحادیه اروپا را در نظر گرفته است، ناگفته نماند، استراتژی مذکور در سال 2023 اصلاح و بازنگری خواهد شد.
"Violeta Bulc" عضو کمیسیون اروپایی در بخش حمل و نقل گفت: علیرغم اینکه این تصمیم نتوانست هدف اتحادیه اروپا برای کاهش 70 الی 100 درصد آلودگی و انتشارات را محقق سازد، اما این توافق یک گام مهم و رو به جلو  در تلاش های جهانی برای برخورد با تغییر آب و هوایی و یک نقطه شروع خوب برای بهبودهای بیشتر است.
وی در ادامه افزود: برای اینکه این استراتژی اولیه به موفقیت دست یابد، اتخاذ سریع اقدامات موثر کاهش آلودگی و عملی کردن آنها پیش از سال 2023، امری ضروری و حیاتی است.
"Peter Hinchliffe" دبیر کل ICS ضمن استقبال از توافق پیشگام آیمو، هدف از کاهش 50 درصدی را بسیار جاه طلبانه خواند.
وی در ادامه افزود: این اقدام آن دسته از قوانین دلبخواهی که از سوی مقامات منطقه ای لازم الاجرا خوانده می شود را محدود خواهد ساخت. اتخاذ این تصمیم سینگال روشنی را به صنعت کشتیرانی می فرستد که حکایت از نیاز برای توسعه سوخت هایی با دی اکسید کربن CO2 صفر درصد دارد، به طوریکه کل بخش کشتیرانی به سمت کربن زدایی کامل پیش خواهد رفت، افزون بر این با هدف تغییر آب و هوایی 1.5 درجه سلسیوس نیز  مطابقت دارد.
"Rober Pedersen"معاون دبیر کل سازمان بین المللی آیمو با جاه طلبانه خواندن این تصمیم، آن را امری شدنی دانست.
وی در ادامه افزود: ما بر بازه زمانی میان مدت الی بلند مدت متمرکز شده ایم. باید تکنولوژی و رویه هایی که ما را به سمت انتشارات صفر درصد گاز های گلخانه ای سوق می دهد، پیدا کنیم.
از طرف دیگر، دولت انگلستان به عنوان یکی از مشعل داران سر سخت طرح دوستدار محیط زیست، از این توافق جاه طلبانه حمایت بعمل آورد.
"Nusrat Ghani" وزیر کشتیرانی انگلستان گفت: این قرارداد فرصت های جدید و هیجان انگیزی را برای توسعه تکنولوژی های دوستدار محیط زیست بازخواهدکرد، از طریق استراتژی 2050 دریایی، این تضمین را می دهیم که انگلستان جلودار و پیشگام انقلاب دریایی سبز خواهد بود.
در ادامه این گزارش هم چنین آمده است: غول کشتیرانی کانتینری جهان، مولر مرسک نیز ضمن تاکید بر اهمیت این توافق، تعهد خود نسبت به کاهش انتشارات و آلودگی های دی اکسید کربن در هر کانتینر تا 60 درصد در مقایسه با سال2007 را مورد تصریح دوباره قرار داد.
"Bang Kornerup" رئیس استراتژی پایداری و ارزش مشترک مرسک دانمارک در این باره گفت: از نتایج جاه طلبانه جدید استقبال می کنیم، چرا که با تکیه بر این سیاست مهم و بسیار ضروری می توان روند سرمایه گذاری ها در راستای ایجاد راه حل های انتشارات کربن پایین در صنعت کشتیرانی را تسریع بخشید.
برچسب ها: آیمو
ارسال نظرات
آخرین اخبار