۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

بنادر برتر جهان معرفی شدند

بنادر برتر جهان معرفی شدند
آلفالاینر در گزارش هفتگی خود گریزی به رده بندی بنادر برتر جهان زد و از رشد ۶.۱ درصدی در سال ۲۰۱۷ میلادی نسبت به ۲۰۱۶ خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۶۳
به گزارش گروه بین الملل مانا آلفالاینر در گزارش هفتگی خود گریزی به رده بندی بنادر جهان زد و نوشت: ۱۱۰ بندر شلوغ جهان ۶۰۰ میلیون TEU کانتینر را در سال ۲۰۱۷ میلادی جابه جا کردند که نسبت به ۵۶۵ میلیون TEU در سال ۲۰۱۶ رشد ۶.۱ درصدی را به نمایش می‌گذارد.
این گزارش ادامه داد: در رده بندی ده بندر برتر جهان در سال ۲۰۱۷ تغییری دیده نمی‌شود. بندر شانگهای چین پیشتازی خود در جایگاه نخست را دوباره به نمایش گذاشت و با جابه جایی ۴۰ میلیون و ۲۳۰ هزار TEU توانست شش میلیون و ۶۰۰ هزار TEU بیشتر در مقایسه با ۳۳ میلیون و ۶۷۰ هزار TEU جابه جا شده از سوی رقیب خود بندر سنگاپور را به ثبت رساند.
لازم به ذکر است: جابه جایی بنادر شانگهای و سنگاپور در سال ۲۰۱۷ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی به ترتیب رشد ۸.۳ و ۸.۹ درصد را نشان می‌دهد.
افزون بر این، بنادر Shenzhen و Ningbo و هنگ کنگ چین به ترتیب جایگاه سوم، چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.
علاوه بر این بندر بوسان کره جنوبی، Guangzhou  و Qingdao چین، لس انجلس آمریکا، جبل علی امارات، Tianjin چین، روتردام هلند، kelang مالزی، آنتورپ بلژیک، Xiamen چین، Kaohsiung تایوان، Dalina چین، هامبورگ آلمان، Tanjung pelepas مالزی، Laem chabang تایلند در رده های ششم تا بیستم بنادر برتر جهان قرار گرفتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار