۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

همکاری چین و ابوظبی پررنگ می‌شود

همکاری چین و ابوظبی پررنگ می‌شود
بنادر ابوظبی با شورای تجارت چین تفاهم نامه ای امضا کردند که به موجب آن تجارت بین المللی را ارتقا دهند.
کد خبر: ۸۰۲۳۵
به گزارش گروه بین الملل مانا بنادر ابوظبی و شورای تجارت چین با هدف توسعه تجارت بین الملل، تفاهم نامه ای را به امضا رساندند تا به موجب آن فرصت های بازرگانی جدید بین شرکت های چینیِ علاقه مند به سرمایه گذاری در منطقه صنعتی خلیفه (KIZAD) و منطقه آزاد تجاری خلیفه (KPFTZ) بعنوان بزرگترین منطقه آزاد تجاری در منطقه بارور شود.
بر اساس این گزارش، تفاهم نامه مذکور با حضور معاون اجرایی مدیر بنادر ابوظبی و نماینده شورای تجارت چین با هدف توسعه تجارت بین الملل منطقه شورای همکاری خلیج فارس به امضا طرفین رسید.
به دنبال این توافق معاون اجرایی بنادر ابوظبی گفت: روح و ارزشِ احترام متقابل همیشه استراتژی های ما در بنادر ابوظبی را تقویت کرده است به گونه ای که می توان به صراحت تاثیر آن را در روابط دوستانه و عمیق ما با چین به نمایش گذاشت.
وی ضمن اشاره به مثمرثمر بودن این همکاری افزود: سال گذشته بنادر ابوظبی با حمایت و راهنمایی رهبران تجاری امارات توانست توافق 50 ساله ای را با چین به امضا برساند که به موجب آن بنادر شاهد سرمایه گذاری 1.1 میلیارد درهمی چین بودند. افزون بر آن، کشتیرانی کاسکو که یکی از بزرگترین اپراتورهای کانتینری جهان است بندر خلیفه را برای عملیات خود انتخاب می کند تا این بندر بتواند حجم جابه جایی و توان عملیاتی بالاتری را تجربه کند.
این توافق در حاشیه کنفرانس «هفته تجاری KIZAD» امضا شد که یکی از رویدادهای تجارت شبکه ای و منحصربه فرد است. در این کنفرانس 100 تاجر و سرمایه گذار حضور داشتند و حضور مقامات رسمی و دیپلماتیک از سفارت چین و امارات به اهمیت آن افزود. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار