۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
در پی دو توافق نامه در ابوظبی:

دی پی ورلد درصدد توسعه مناطق ویژه اقتصادی قزاقستان است

دی پی ورلد درصدد توسعه مناطق ویژه اقتصادی قزاقستان است
اپراتور بندری دی پی ورلد دبی و قزاقستان دو توافق نامه در ابوظبی امضا کردند.
کد خبر: ۸۰۲۳۴
به گزارش گروه بین الملل مانا، امضای دو توافق نامه بین اپراتور بندری دی پی ورلد دبی و قزاقستان امکان خریداری و مدیریت مناطق ویژه اقتصادی  در آکتائو و Khorgos را  فراهم آورد.
بر اساس این گزارش، دی پی ورلد خدمات مدیریتی را به بندر آکتائو، اصلی ترین ترمینال بار و فله قزاقستان در دریای خزر که به لحاظ استراتژیکی در مرز چین- قزاقستان واقع شده است، ارائه می دهد. این منطقه نخستین نقطه ترانزیتی برای تردد قطارهای باری درون اوراسیا است که بیش از چهار سال از فعالیت آن می گذرد.
این گزارش ضمن اشاره به میزان سهام خریداری شده از سوی دی پی ورلد ادامه داد: اپراتور بندری مذکور 51 درصد از سهام منطقه ویژه اقتصادی  Khorgos و 49 درصد از منطقه ویژه اقتصادی آکتائو را خریداری کرد تا بتواند اتصال تجاری را از طریق مسیر جاده ابرایشم افزایش دهد و انواع بار شامل هیدروکربن، کانتینر و فله را مدیریت کند.
در همین راستا، مدیرعامل دی پی ورلد گفت: قزاقستان در مسیر جاده ابریشم برای توسعه طرح «یک کمربند، یک جاده» لینک ارتباطی مهمی به حساب می آید. تمرکز بر توسعه زیرساخت های سخت و نرم که ابزاری برای حمل و نقل چندوجهی است، توانمندی های این مسیر را به عنوان یک کریدور ترانزیتی آشکار می سازد.
وی در پایان افزود: تجربه ما در 40 کشور و در زنجیره تامین جهان نشان میدهد همکاری بنادر و مناطق اقتصادی و بکارگیری تکنولوژی هوشمند بهترین ابزار تجارت برای ارتقا اقتصاد منطقه و کسب و کار محلی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار