۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

استقبال از گردشگران نوروزی گیلان با محوریت توریسم دریایی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از نقش پررنگ دریا در برنامه های نوروزی این استان خبر داد وگفت: با ساماندهی مراکز توریسم دریایی و ساحلی، استقبال از گردشگران نوروزی گیلان با محوریت توریسم دریایی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۱۹۹

رضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار مانا به برنامه های نوروزی در نظر گرفته شده در استان گیلان از سوی این اداره اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری تورهای متنوع در زمینه گردشگری دریایی و اکوتوریسم توسط بخش خصوصی با هدف آشنایی و استفاده گردشگران داخلی و خارجی در طرح های سلامت دریا و تفرجگاه ها، مراکز تفریحی و سرگرمی، پارک های جنگلی و ساحلی، تالاب ها و رودخانه های منتهی به دریا از جمله برنامه های تدوین شده جهت اجرایی شدن در ایام نوروز است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ادامه از صدور مجوز برای اسکله های قایقرانی تفریحی و پذیرایی با تهیه و تدوین گشت های کمتر از یک روز و ساعتی به منظور برخورداری گردشگران از مناطق پرجاذبه رودخانه ای، تالابی و سواحل دریا با هدف غنی سازی اوقات فراغت وتدوین بسته های سفر خبر داد.

وی همچنین هماهنگی با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، اماکن عمومی نیروی انتظامی به منظور صدور مجوز برگزاری انواع برنامه های فرهنگی شامل جنگ های شادی، موسیقی محلی و سنتی و سایر برنامه های تفریحی مفرح و شاد در واحدهای اقامتی ساحلی و طرح های سلامت دریا را از دیگر برنامه های نوروزی در استان گیلان اعلام کرد.

برگزاری مسابقات ورزش های دریایی در ایام نوروز

این مقام مسئول دراستان گیلان خاطرنشان ساخت: تشویق و ترغیب مدیران طرح های ساحلی و نیز مدیران واحدهای اقامتی تحت پوشش در کنار سواحل به منظور برگزاری مسابقات متنوع ورزش های ساحلی و فراساحلی شامل والیبال و فوتسال، هندبال، قایقرانی، جت اسکی، پاراگلایدر، اسب سواری، رالی اتومبیل و موتور و ... برای خدمات رسانی مناسب به گردشگران نورزی انجام شده است.

وی در ادامه از ساماندهی مراکز سرگرمی و تفریحی ساحلی و انجام فعالیت های فراساحلی و آبی در سواحل استان گیلان از جمله رستوارن ها و اقامتگاه های روی آب، جت اسکی، قایق های موتوری، پاراسل و بالن در نوروز 97 خبر داد.

علیزاده بر فراهم کردن شرایط استفاده و بهره برداری بهینه از پتانسیل ها و داشته های گردشگری دریایی در 9 شهرستان ساحلی استان در ایام نوروز تاکید کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ادامه از برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی با محصولات و فرآورده های دریایی با هدف جذب گردشگران واجرای تورهای گردشگری دریایی در نوروز 97 خبر داد.

بهر ه گیری از صیادی پره در توریسم طی نوروز

وی بر ضرورت بهره برداری دو منظور از پره های صیادی وابسته به شیلات به صورت گردشگری تاکید کرد و گفت: هم اکنون 45 تعاونی پره صیادی در طول 288 کیلومتر نوار ساحلی استان فعالیت دارند که می توان با ایجاد اقامتگاه بومی و سنتی، خانه مسافرف سفره خانه های سنتی و غذاهای دریایی و ارگانیک محلی و نیز محصولات صنایع دستی مانع از ورشکستگی پره های صیادی شد.

وی با اشاره به اینکه این امر در نوروز 97 محقق خواهد شد، اذعان داشت: این امر باعث ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار در مناطق ساحلی خواهد شد.

برگزاری مراسم آیینی در طرح های دریا

این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه گفته های خود همچنین از همکاری و مساعدت در برگزاری و اجرای مراسم های آیینی بومی سنتی در طرح های سالم سازی سواحل دریای گیلان در ایام نوروز خبر داد.

اعلام وضعیت هواشناسی دریای خزر به دستگاه های مربوطه

علیزاده همچنین از صدور بولتن های پیش بینی 24 ساعته وضعیت آب و هوای برای دریای خزر و سه روزه و نیز ارسال به صورت نمابر و الکترونیکی برای ادارات و دستگاه های مربوطه به صورت روزانه توسط اداره هواشناسی استان گیلان در ایام نوروز خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین در ایام نوروز،  بروشورهای مربوط به توصیه هواشناسی درشرایط جوی خاص به مسافران نوروزی توسط کیوسک های راهنمای مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهرستان های استان توزیع خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ادامه به تشویق و ترغیب دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی جهت اجرای تورهای داخلی و گیلان گردی ارزان قیمت ویژه نوروز 97 اشاره کرد و بیان داشت: همچنین برنامه ریزیهای لازم جهت اجرای تورهای یکروزه و گیلان گردی ویژه نوروز و نیز تورهای ارزان قیمت گیلان گردی انجام شده است.

علیزاده به معرفی جاذبه ها و مکان های گردشگری کمتر شناخته شده با همکاری دستگاه های اجرایی ذی ربط اشاره کرد و گفت: همچنین هماهنگی های لازم با دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و پذیرایی، شهرداری ها و دستگاه های ذی ربط به منظور برنامه رزی برای تورهای گردشگری شهری، گیلان گردی و یا جاذبه های خاص انجام شده است.

این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه گفته های خود به بهره گیری از ظرفیت و توانمندی استان در زمینه رشته های متنوع ورزشی توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به منظور توسعه گردشگری ورزشی با اولویت برگزاری مسابقات ملی و بین المللی و محلی جهت جذب گردشگران و برگزاری تورهای داخلی و گیلان گردی در ایام نوروز اشاره کرد.

وی اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات رضایت بخش به گردشگران ورودی به استان گیلان، هماهنگی وتعاملات لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و  گردشگری گیلان با تشکل انجمن صنفی راهنمایان استان جهت بکارگیری از لیدرهای دارای مجوز در مناطق پرجاذبه گردشگری نظیر شهرک تاریخی ماسوله، منطقه گردشگری سرولات رودسر و تالاب بین امللی انزلی صورت گرفته است.

علیزاده به ارسال بخش نامه به تمام تاسیسات گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان مبنی بر پیش بینی اقدامات و تمهیدات لازم به منظور آمادگی برای میزبانی مسافران نوروزی 97 اشاره کرد.

وی در ادامه در خصوص وضعیت  اقامت گردشگران نوروزی در استان گیلان، عنوان کرد: در ایام نوروز از تمام تاسیسات اقامتی و پذیرایی با ظرفیت بیش از 24 هزار تخت جهت پذیرایی از مسافران نوروزی استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول در استان گیلان خاطرنشان ساخت: همچنین استفاده از ظرفیت مدارس استان جهت اسکان مسافران فرهنگی و در شرایط اضطراری در سطح استان انجام خواهد گرفت.

وی همچنین به برگزاری نشست های تخصصی در ارتباط با نوروز در گیلان با حضور هنرمندان صدا و سیمای رشت و مفاخر گیلان در هتل ایران، ساختمان کلاه فرهنگی رشت، ساختمان نمایشگاه آستانه اشرفیه ، موزه لاهیجان و موزه میراث روستایی در ایام نوروز 97 خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار