۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

نخستین تانکر مجهز به اسکرابر جهان ساخته شد

نخستین تانکر مجهز به اسکرابر جهان ساخته شد
صنایع سنگین هیوندای سامهو، بخشی از گروه صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی از تکمیل نخستین نفتکش غول پیکر جهان مجهز به اسکرابر (سیستم تخلیه گاز) رونمایی کرد.
کد خبر: ۸۰۱۶۲
به گزارش گروه بین الملل مانا صنایع سنگین هیوندای سامهو، بخشی از گروه صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی از تکمیل نخستین نفتکش غول پیکر جهان موسوم به Almi Atlas مجهز به اسکرابر (سیستم تخلیه گاز) که مقتضیات قانون استفاده از سوخت با سولفور کمتر از نیم درصد سازمان جهانی دریانوردی IMO را برآورده می‌سازد، رونمایی کرد.
این نفتکش غول پیکر با ظرفیت ۳۱۰ هزار DWT و طول ۳۳۶ متر، مجهز به اسکرابر SOx است که می‌تواند انتشارات و آلودگی‌های دی اکسید سولفور را به کمتر از نیم درصد از ۳.۵ درصد حال حاضر کاهش دهد. اسکرابر مذکور از طول ۱۱ و عرض ۸.۳ متر برخوردار است.
نفتکش غول پیکر Almi Atlas به دلیل نصب رادار با تکنولوژی پیشرفته و تکنولوژی سیستم رانش بر روی عرشه خود، مزیت کارآمدی انرژی بالایی را به  همراه دارد.
کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی سامهو معتقد است، تکنولوژی پاک کننده گاز خروجی می‌تواند هیوندایی سامهو را به سازنده ارجح کشتی‌های سبز در آینده تبدیل کند، همانطور که مالکان به منظور پیروی از قانون سوخت با سولفور کمتر از نیم درصد، نیاز به جایگزینی شناور‌های قدیمی با این شناور‌های سبز دارند.
این گزارش در پایان نوشت: برآورد‌های گروه تحقیقی کلارکسونز نشان می‌دهد، در حدود10 درصد از کل ۹۲ هزار فروند شناور که در دو سال آینده عمرشان به ۲۰ سال خواهد رسید، جایگزین شناور‌های دوستدار محیط زیست خواهند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار