بر اساس این گزارش و به دنبال ادغام و اکتساب های بی سابقه طی سال های اخیر، فورواردر آنلاین حمل و نقل موسوم به iContainers پیش بینی کرده است: روال افزایشی در سربالایی قرار بگیرد و با شیبی ملایم ادامه یابد.
در همین راستا، معاون خرید و عملیات iContainers گفت: در حال حاضر شاهد انصراف بازیگردان های اصلی در صنعت کشتیرانی مبنی بر انجام فعالیت های ادغام و اکتساب نیستیم. با این حال، هر اکتسابی که در سال جاری میلادی ثبت شود یا هر اقدامی از سوی خطوط کشتیرانی بزرگ برای ادغام با خطوط فعال و تازه کار صورت بگیرد کاملا استراتژیک است.
در میان روند مداوم روبه افول بازار، بسیاری از خطوط تصمیم دارند تا ائتلاف های جدیدی را شکل دهند و توافقنامه های بیشتری مبنی بر مبادلات خرید و فروش را به انجام برسانند. این اقدام به آنان اجازه می دهد تا در هزینه های خود و از طریق ترکیب منابع بدون ایجاد بدهی بیشتر و خطرات بعدی آن صرفه جویی کنند البته این اقدامات و حرکات از سوی بازیگردان های صنعت کشتیرانی تاثیر جدی خود را بر روی حمل کنندگان بار خواهد گذاشت.
وی ادامه داد: شاهد فعالیت های بسیاری در زمینه ادغام بوده ایم اما در حال حاضر این امکان برای حمل کنندگان بار که با هدف انتخاب خطوط انجام می شود کاهش یافته است. از سوی دیگر، خبر خوب آنست که نرخ بالا و افزایش آن برای ایجاد صنعتی با اقتصاد پیشرو و سالم بسیار موثر و موفقیت آمیز خواهد بود.
در ادامه این گزارش، مدیر موسسه تحقیقاتی SeaIntelligence در همسویی نظر خود با مدیر iContainers گفت: در حال حاضر تعداد خطوط اصلی بزرگ به هفت مورد کاهش یافته است و معتقدم دیگر اتفاقی در خصوص ادغام نخواهد افتاد. شاید خطوطی تمایل به ادغام داشته باشند اما در خصوص صدور مجوز مقامات با هدف رقابت مطمئن نیستم.
مدیر iContainers در پایان این گزارش گفت: احتمال دارد فورواردرهای حمل و نقل فعالیت ادغام و اکتساب را به صورت مستقل و با هدف رشد استراتژیک در مرکز توجه قرار دهند. بنابراین بازار شاهد ادغام برخی فورواردرها با شرکت های تکنولوژی و فناوری است تا آنان بتوانند میانبری برای ورود به بازار دیجیتال ایجاد کنند و متعاقبلا تعداد سرویس ها و خدمات رسانی را افزایش و ارتقا دهند.