۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

2018؛ سال پایان ادغام خطوط کشتیرانی کانتینری

2018؛ سال پایان ادغام خطوط کشتیرانی کانتینری
فعالیت ادغام و اکتساب در خطوط حمل و نقل کانتینری ر سال 2018 میلادی روندی آرامی در پیش می گیرد.
کد خبر: ۸۰۰۴۳
به گزارش گروه بین الملل مانا در سال جاری میلادی میل صنعت کشتیرانی به ادغام و اکتساب در خطوط کانتینری کاهش و در عوض میزان فعالیت فورواردرهای بار افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش و به دنبال ادغام و اکتساب های بی سابقه طی سال های اخیر، فورواردر آنلاین حمل و نقل موسوم به iContainers پیش بینی کرده است: روال افزایشی در سربالایی قرار بگیرد و با شیبی ملایم ادامه یابد.
در همین راستا، معاون خرید و عملیات iContainers گفت: در حال حاضر شاهد انصراف بازیگردان های اصلی در صنعت کشتیرانی مبنی بر انجام فعالیت های ادغام و اکتساب نیستیم. با این حال، هر اکتسابی که در سال جاری میلادی ثبت شود یا هر اقدامی از سوی خطوط کشتیرانی بزرگ برای ادغام با خطوط فعال و تازه کار صورت بگیرد کاملا استراتژیک است. 
در میان روند مداوم روبه افول بازار، بسیاری از خطوط تصمیم دارند تا ائتلاف های جدیدی را شکل دهند و توافقنامه های بیشتری مبنی بر مبادلات خرید و فروش را به انجام برسانند. این اقدام به آنان اجازه می دهد تا در هزینه های خود و از طریق ترکیب منابع بدون ایجاد بدهی بیشتر و خطرات بعدی آن صرفه جویی کنند البته این اقدامات و حرکات از سوی بازیگردان های صنعت کشتیرانی تاثیر جدی خود را بر روی حمل کنندگان بار خواهد گذاشت.
وی ادامه داد: شاهد فعالیت های بسیاری در زمینه ادغام بوده ایم اما در حال حاضر این امکان برای حمل کنندگان بار که با هدف انتخاب خطوط انجام می شود کاهش یافته است. از سوی دیگر، خبر خوب آنست که نرخ بالا و افزایش آن برای ایجاد صنعتی با اقتصاد پیشرو و سالم بسیار موثر و موفقیت آمیز خواهد بود.
در ادامه این گزارش، مدیر موسسه تحقیقاتی SeaIntelligence در همسویی نظر خود با مدیر iContainers  گفت: در حال حاضر تعداد خطوط اصلی بزرگ به هفت مورد کاهش یافته است و معتقدم دیگر اتفاقی در خصوص ادغام نخواهد افتاد. شاید خطوطی تمایل به ادغام داشته باشند اما در خصوص صدور مجوز مقامات با هدف رقابت مطمئن نیستم. 

وی افزود: شرکت کشتیرانی هیوندای کره جنوبی و یانگ مینگ تایوان در حال حاضر دارایی قابل اعتباری ندارند اما آنقدر بزرگ هستند که نتوانند به شرکت های کوچک تبدیل شوند و از سویی آنقدر کوچک هستند که نمی توانند به شرکت های عظیم الفعال بدل شوند.
مدیر موسسه تحقیقاتی SeaIntelligence ادامه داد: یانگ مینگ احتمالا با شرکت اورگرین تایوان ادغام شود این درحالی است که شرکت تایوانی اصلا موافق این ادغام نیست. هیوندای نیز به تلاش خود مبنی بر دریافت کمک نقدی از دولت کره جنوبی ادامه می دهد و امکان دارد سرانجام خسته شده و دست از این تلاش بردارد. افزون بر آن، می توان انتظار ادغام های بیشتری را طی سالهای پیش روی داشت و بدین ترتیب میزان ظرفیت از سوی خطوط افزایش می یابد. علت این امر اپراتوری شناورهای زیاد از سوی شرکت ها نیست بلکه در تحویل مجدد شناورهای چارتری بزرگتر و گرفتن شناورهای بزرگتر نهفته است.

مدیر iContainers در پایان این گزارش گفت: احتمال دارد فورواردرهای حمل و نقل فعالیت ادغام و اکتساب را به صورت مستقل و با هدف رشد استراتژیک در مرکز توجه قرار دهند. بنابراین بازار شاهد ادغام برخی فورواردرها با شرکت های تکنولوژی و فناوری است تا آنان بتوانند میانبری برای ورود به بازار دیجیتال ایجاد کنند و متعاقبلا تعداد سرویس ها و خدمات رسانی را افزایش و ارتقا دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار