۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

کاهش 32 درصدی صادرات گمرک امیرآباد

کاهش 32 درصدی صادرات گمرک امیرآباد
طی 11 ماهه نخست امسال در آمدهای وصولی گمرک امیرآباد به بیش از دو هزار میلیارد رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 89 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۰۰۰۱
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در گفتگو با خبرنگار مانا خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار اخذ شده در 11 ماهه نخست سال جاری، صادرات کالا از گمرک امیرآباد 351 هزار و 663 تن به ارزش 18 میلیون و 351 هزار دلار بوده است.
امیر جمشیدی، افزود: مقصد نهایی این کالاهای صادر شده از گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، اغلب به کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان بوده است.
این مقام مسئول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: این میزان صادرات انجام شده از گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 32 درصد کاهش و از نظر ارزش 45 درصد کاهش داشته است.
وی اذعان داشت: مهمترین اقلام صادر شده از گمرک امیرآباد طی 11 ماهه نخست امسال شامل سیمان، کلینگر، گچ سفید و سنگ آهن بوده است.
جمشیدی تصریح کرد: همچنین در این مدت دومیلیون و 288 هزارتن انواع کالا به ارزش 625 میلیون و 488 هزار دلار از طریق این گمرک وارد کشور شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 65 درصد و از نظر ارزش 49 درصد افزایش داشته است. 
به گفته این مقام مسئول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، عمده ترین کالاهای وارده شامل غلات به ویژه جو و ذرت، آهن آلات و همچنین روغن و دانه های روغنی بوده که عمدتا ازکشورهای روسیه، قزاقستان، ترکیه و چین وارد کشور شده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد تاکید کرد: همچنین در 11 ماهه سال جاری 74 هزار و 862 تن کالا به ارزش 41 میلیون و 695 هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت شده است.
وی اظهار داشت: این میزان ترانزیت انجام شده از نظر وزنی با 43 درصد کاهش و از نظر ارزشی با 56 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.
وی اعلام کرد: کالاهایی چون آهن آلات و فرآورده های نفتی از جمله مهمترین محمولات ترانزیتی از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد محسوب می شود.
این مقام مسئول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در ادامه گفته های خود یادآور شد: همچنین طی 11 ماهه نخست امسال، 116 هزار و 555 تن کالا به ارزش 21 میلیون و 777 هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت داخلی انجام شده است. 
جمشیدی همچنین درباره درآمدهای وصولی گمرک امیرآباد در 11 ماهه نخست امسال بیان داشت: طی 11 ماهه نخست امسال در آمدهای وصولی گمرک امیرآباد به دو هزار و 154 میلیارد رسیده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، یادآور شد: این میزان درآمد وصولی در مقایسه با درآمد هزار و 141 میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن 89 درصد افزایش داشته است. 






ارسال نظرات
آخرین اخبار