۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

ترانزیت LNG از کانال پاناما افزایش یافت

تعداد ترانزیت شناورهای LNG از کانال پاناما طی ماه های آتی و به دنبال افزایش صادرات سوخت آمریکا افزایش 50 درصدی را تجربه خواهد کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۸۵۵۹
ترانزیت LNG از کانال پاناما افزایش یافتبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از اداره کانال پاناما (ACP)، رشد تقاضای جهانی برای LNG میزان ترانزیت این دست شناورها از مسیر آبی پاناما را در ماه های پیش رو در سال جاری میلادی افزایش خواهد داد.
بر اساس این گزارش، میزان تقاضا برای LNG در سال های اخیر و به موجب فراوانی منابع گاز طبیعی به ویژه از بخش ذخایر شیل در آمریکا افزایش یافته است. این درحالی است که این گاز در مقایسه با زغال سنگ و نفت در نیروگاه برق به عنوان سوخت پاک درنظر گرفته می شود.
این گزارش ضمن اشاره به سه ماه پایانی سال 2017 میلادی ادامه داد: 60 فروند شناور در مدت زمان مذکور از راه آبی کانال پاناما عبور کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ثبت عبور 43 فروند LNG خبر از افزایش آن می دهد. بسیاری از شناورهای ترانزیتی در آمریکا بارگیری کرده و تخلیه را در کرانه پاسفیک مکزیک و آمریکای جنوبی انجام دادند.
شرکت انرژی Cheniere واقع در هوستون آمریکا میزان صادرات خود را درحالی افزایش داده است تا به امروز تاسیسات LNG که قرار است در نزدیکی منطقه Corpus Christi  تگزاس ایجاد شود، فعالیت خود را آغاز نکرده است  و بر اساس پیش بینی ها این تاسیسات از ماه دسامبر سال جاری میلادی شروع به کار می کند.
صادرات LNG آمریکا از طریق راه آب کانال پاناما در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی موقتا و به دنبال خسارت های وارده در برخی بنادر تگزاس و Louisiana به موجب توفان سنگین هاروی افت کرد و در ماه های پایانی سال 2017 میلادی بار دیگر قدرت گرفت.
کانال پاناما در سال مالی 2017 میلادی رکورد جابه جایی بار به میزان 403.8 میلیون تن را ثبت کرد که در تاریخ 103 ساله فعالیت آن بی سابقه بود. این آمار در مقایسه با سال مالی 2016 میلادی افزایش 22.2 درصدی را تجربه کرد که مستقیما با حجم بار جابه جا شده از این راه آب دریایی در ارتباط بود. تزانزیت شناورها نیز بر حسب تعداد با افزایش 3.3 درصدی در سال 2017 میلادی همراه شد و به 13 هزار و 548 فروند رسید.
این گزارش در پایان افزود: از نخستین روز ماه دسامبر، اداره کانال پاناما میزان رزرو روزانه مبادلات برای شناورهای پست پاناماکس را از شش مورد به هفت مورد افزایش داد. با این اقدام، کانال توانست پذیرای ظرفیت بیشتر شناورها در آبراه های جدید باشد. علاوه بر اینکه 23 موردی که در مجموع برای شناورهای تزانزیتی کانال از آبراههای جدید درنظر گرفته شده بود، هفت مبادله برای شناورهای پست پاناماکس به ثبت رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار