۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
بخش چهارم

فعالان تاثیرگذار در حمل فله خشک 2017 را بشناسیم

در ادامه معرفی فعالان صنعت کشتیرانی 2017، لویدزلیست به معرفی 10 تن از افرادی که بیشترین تاثیر را در صنعت کشتیرانی فله خشک این سال بر عهده داشتند، پرداخت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۸۴۹۸
فعالان تاثیرگذار در حمل فله خشک 2017 را بشناسیم
به گزارش گروه بین الملل مانا سایت خبری تحلیلی لویدز لیست در ادامه معرفی20 تن از فعالان صنعت کشتیرانی 2017 که به تفصیل در سه گزارش پیشین (بخش نخست)، (بخش دوم) و ( بخش سوم) به معرفی نقش آفرینان حمل و نقل کانتینری جهان پرداخت، با تاکید بر این مطلب که انتخاب چندین چهره تاثیر گذار در صنعت کشتیرانی فله خشک هرگز کار آسانی نبوده است، به معرفی ده تن از افرادی که تاثیر ملموسی تر از بقیه در بخش فله خشک صنعت کشتیرانی 2017 میلادی به جای گذاشتند، پرداخت.
 
 
*Birgitte Vartdal/ John Fredriksen / گروه Fredriksen
John Fredriksen Golden Ocean- شرکت بین المللی پیشگام فله خشک مستقر در نروژ- یکی از نخستین مالکان فله خشک بوده است که در بدترین شرایط فله خشک در تاریخ مدرن ظهور پیدا کرد. "John Fredriksen" رئیس هیئت مدیره این شرکت است.
Golden Ocean در نهایت به لطف رهبری هوشمندانه "Vartdal Birgitte" که مدیریت اجرائی را در ماه آوریل سال 2016 برعهده گرفت، توانست به مسیر سوددهی بازگردد.
وی تعویق پرداخت های وام های بانکی را مورد مذاکره قرار داد و زمان تحویل شناورهای جدید را به عقب انداخت، به طوریکه برای تعدادی شناورها جریمه کم و برای شناورهای دیگر حتی هیچ جریمه ای اعمال نشد.
وی در سال گذشته، مسئولیت بزرگترین معامله فله خشک در جهان را برعهده داشت. این معامله شامل کسب تمام سهام ناوگان شرکت کشتیرانی Quintana یونان بود که توجه بسیاری از بازیگردانان بازار را به خود جلب کرد، چرا که سبب شد Golden Ocean تبدیل به بزرگترین مالک فله خشک در لیست آمریکا شود.
در سال 2017 میلادی، این شرکت سود خالص 368 هزار دلار را کسب کرد، در حالیکه در سال 2016 ضرر خالص 26 میلیون و 700 هزار دلار به ثبت رسیده بود.
ناگفته نماند، "Vartdal Birgitte"  کسی که پیش از ارتقای موقعیت به عنوان مدیر اجرائی، مامور ارشد مالی شرکت مذکور بود، توانست در سایه زکاوت، نظم و سخت کوشی مطلق خود، جایگاه ششم در میان ده زن برتر صنعت کشتیرانی را به خود اختصاص دهد.
 
*Jan Dieleman رئیس Cargill’s ocean شرکت حمل و نقل Cargill’s ocean سنگاپور
Jan Dieleman نقش کلیدی و اصلی را در رشد روز افزون و خیره کننده ناوگان Cargill ocean برعهده دارد.
این ناوگان سه فروند فله بر کیپ سایز با ظرفیت 180 هزار DWT را در کشتی سازی Yangzijiang چین در حال ساخت دارد که از سال 2019 تحویل داده خواهد شد. این شرکت در حدود 220 میلیون تن از کالاهای فله خشک شامل غلات، سنگ آهن، ذغال سنگ و هیدروکسیدآلومینیوم و در حدود 15 میلیون تن از کارگوهای خیس را سالانه جابجا می کند.
قابل توجه اینکه، Dieleman بسیار علاقه مند به مسئله پایداری  محیطی و تاثیر کشتیرانی بر محیط زیست است. وی به عنوان اعضای هیئت مشاوره ای Carbon War Room نیز فعالیت دارد، سازمانی که تجارت ها و کمیته ها را به سمت استفاده پاک تر از انرژی سازماندهی می کند.
 
*Fabio, Schvartsman / مدیر اجرائی Vale S.A
"Fabio, Schvartsman" مدیر اجرائی ارشد شرکت Vale S.A- بزرگترین شرکت معدنی برزیل- نقش قابل توجهی را بر عهده دارد. وی به پیروی از استراتژی مدیر اجرایی اسبق، روند عقب نشینی Vale از مالکیت Valemax را ادامه داده است.
مدیر اجرائی ارشد شرکت Vale S.A در مورد نخستین نتایج فعالیت تحت مدیریت خود، گفت: با توجه به آنچه تاکنون مشاهده کرده ایم، Valeوارد فاز جدیدی از لحاظ کارآمدی، پایداری و زمامداری شرکت شده است.
 
*Henning Oldendorff, / Oldendorff Carriers
"Henning Oldendorff" رئیس Oldendorff Carriers -یکی از بزرگترین شرکت های فله خشک جهان مستقر در آلمان- به کمک انعقاد یک قرارداد، توانست جایگاه بزرگترین مالک و اپراتور فله خشک در اروپا را برای خود باز کند.
"Henning Oldendorff" به عنوان مدیر اجرائی شناخته می شود که به ندرت در رسانه ظاهر می شود و در بازار شناورهای دست دوم فعالیت دارد، به طوری که سطوح قابل توجهی از تناژ را به دست آورده است. وی هم چنین در خرید مجدد شناورهای جدید و هم چنین سفارش شناورهای جدید نقش پررنگی را بر عهده دارد. افزون بر این، به دنبال بهبود بازار فله خشک، وی توانست قراردادهایی که کنسل شده بودند را احیا کند.
شرکت Oldendorff Carriers، تعداد 708 فروند شناور را در اختیار دارد، از این تعداد 167 فروند ملکی هستند. این شرکت در حال گسترش عملیات خود در سراسر جهان است و یک هاب ترانزشیب زغال سنگ در ویتنام با شرکای Welhunt و Haivan را ایجاد کرده است. افزون بر این، یک دفتر جدید در کپنهاگ را برای مدیریت چارترینگ، عملیات و حسابرسی بازگشایی کرده است.
 
*Petros Pappas/ شرکت کشتیرانی فله خشک Star Bulk مستقر در یونان
"Petros Pappas" به عنوان یکی از قابل توجه ترین مالکان فله بر نسل خود بر مشکلات به طور چشم گیری فائق آمده است.
شرکت کشتیرانی فله خشک Star Bulk، فرصت قیمت های پایین دارایی را غنیمت شمرد و چهار فروند شناور مدرن را در سال گذشته خریداری کرد.
این شرکت هم چنین خبر از ایجاد یک واحد تجاری جدید در ژنو داد که بر تجارت غلات متمرکز است، هم چنین به دنبال گسترش جریانات تجارت کارگو برای ناوگان های کامسارماکس، آلتراماکس و سوپراماکس خود است.
"Pappas" نقش یک فعال محیط زیست را بر عهده گرفته است و از سرعت پایین شناورها در راستای کاهش فوری انتشارات و آلودگی ها حمایت می کند.
وی با اشاره به اینکه صنعت کشتیرانی موظف به کاهش 42 درصدی انتشارات و آلودگی ها تا پیش از سال 2050 است،افزود: این هدف با کاهش 10 الی 15 درصدی سرعت شناورها تحقق خواهد یافت.
به گفته بانک Deutsche، شرکت Star Bulk به عنوان برترین گزینه برای سرمایه گذاری به شمار می آید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار