۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰

گرد و خاک سواحل خوزستان را درنوردید

توده گرد و خاک غلیظ برای چندین بار در سال جاری سواحل بندری و ساحلی خوزستان را درنوردید.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۶۰۶
گرد و خاک سواحل خوزستان را درنوردید
به گزارش خبرنگار مانا، با ورود توده گرد و خاک از مناطق بیابانی جنوب عراق و کشیده شدن آن به سواحل خوزستان، زندگی عادی ساکنان سواحل خوزستان مختل شد ومردم با مشکلات زیادی مواجه شدند. کاهش دید افقی ناشی از هجوم بی رحمانه ریزگردها، سبب اختلال در نشست و برخاست هواپیماهای مسافری در دو فرودگاه ماهشهر و آبادان شد و مسافران زیادی نیزسرگردان شدند. در پی تغییرات آب و هوایی و آسمان پوشیده از خاک در سواحل خوزستان، مردم بناچار در خانه محبوس شدند و هزاران گردشگر که در حال بازدید از سواحل اروندرود و خلیج فارس بودند بسرعت این مناطق را ترک کردند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به گرد و خاک در سواحل خوزستان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی و مسیر حرکت توده گرد و خاک نشان می دهد که بتدریج از غلظت گرد و خاک در سواحل خوزستان کاسته می شود.
کوروش بهادری افزود: به علت نشست گرد و خاک در لایه های پائین سطح زمین، هم اکنون افق دید در برخی از مناطق ساحلی خوزستان به کمتر از 500متر رسیده است.
وی گفت: آبهای شمال غرب خلیج فارس در پی وزش بادهای شدید مواج و طوفانی است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان از صاحبان شناورهای صیادی خواست سفرهای دریایی خود را تا بهبود شرایط آب و هوایی به تعویق بیندازند.
مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه فوری از دستگاههای اجرایی در مناطق ساحلی خوزستان خواست همه توان خود را برای کاهش عواقب ناشی از ریزگردها بکار گیرند. مراکز درمانی و بیمارستان ها در شهرهای ساحلی خوزستان در پی طوفان گرد و خاک به حال آماده باش درآمدند. مرکز بهداشت استان خوزستان از ساکنان شهرهای جنوبی و ساحلی خوزستان از جمله ماهشهر و آبادان خواست حتی المقدور از قرار گرفتن در فضاهای باز خودداری   در صورت خروج از منزل از ماسک های استاندارد استفاده کنند. در همین حال دریانوردان خوزستان در پی نامساعد شدن شرایط جوی، شناورهای خود را در لنگرگاهها متوقف کردند. مناطق ساحلی خوزستان در سال جاری بارها با پدیده گرد و خاک و پیامدهای ناشی از آن مواجه شده اند. بیش از 15سال است مناطق ساحلی خوزستان با طوفان های پیاپی گرد و خاک روبرو بوده و زندگی را برای آنان بسیار سخت و طاقت فرسا کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار