۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

نقش مرسک در کاهش آلاینده کربن

مرسک اعلام کرد: صنعت کشتیرانی باید مسئولیت خود را در خصوص انتشار آلایندۀ کربن برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی بر عهده بگیرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۲۸۳
نقش مرسک در کاهش آلاینده کربنبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از مشاور ارشد شرکت کشتیرانی مرسک مولر دانمارک در بخش تغییرات آب و هوایی، افزایش تمایل برای اعمال قوانین جهانی زیست محیطی برای اطمینان بخشی به کشتیرانی به موجب توافق نامه پاریس با هدف حفظ دما پایین تر از دو درجه سانتی گراد یک اصل اساسی به حساب می آید.
بر اساس این گزارش، صنعت دریانوردی نزدیک به یک هزار میلیون تن CO2 در سال 2012 میلادی منتشر کرد که سهم 2.2 درصدی این آلاینده در جهان را نشان می دهد. در همین راستا و طبق مطالعه اتحادیه مالکان دانمارک و موسسۀ انرژی UCL بسته به توسعۀ آینده تا سال 2050 انتشار آلاینده مذکور ممکن است به 15 درصد برسد.
این گزارش ادامه داد: طبق مصوبات سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) صنعت دریایی می تواند تا 75 درصد انتشار آلاینده ها را با تکیه بر تکنولوژی های بروز و اقدامات عملیاتی کنترل کند. اما برای اینکه این امر به وقوع بپیوندد، تلاش بیشتری لازم است و باید تمامی ابعاد فنی، عملیاتی و اقتصادی در نظر گرفته شود بدون آنکه تازه واردان مورد مواخذه قرار بگیرند.
مشاور ارشد کشتیرانی مرسک گفت: به عنوان یک شرکت، به نقطه ای رسیدیم که کاهش چشمگیر آلاینده از سوی شرکت به یک موضوع بسیار چالشی تبدیل شده است. به گونه ای که نیاز به نوآوری در تکنولوژی های جدید چالش این صنعت است. بیش از هر زمان دیگری، به قوانین جهانی نیاز داریم تا سطحی را در نظر بگیریم و بتوانیم انتقال تکنولوژی را در محیط زیست شاهد باشیم.
در پایان این گزارش، مدیر Diesel&Turbo گفت: امیدها و درخواست های صنعت کشتیرانی برای تقویت قانون لازم الاجرای IMO در پاریس انجام نشد. کنفرانسی که در Bonn برگزار شد فرصتی جدید را در اختیار ما گذاشت تا بتوانیم به تکنولوژی پاک روی بیاوریم. در نهایت، استاندارهای یکپارچه محیط زیست باید در سطح بین المللی به کار گرفته شود و در این خصوص سازمان قدرتمند بین المللی کشتیرانی به عنوان یک قانون گذار نقشی کلیدی را ایفا می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار