۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
سرپرست مدیریت پالایشگاه نهم پارس جنوبی عنوان کرد:

آمادگی پارس جنوبی برای تولید پایدار گاز در فصل سرما

سرپرست پالایشگاه نهم مجتمع گازی پارس جنوبی با اشاره به تولید 11 درصد گاز مصرفی کشور از پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی گفت: پالایشگاه نهم پارس جنوبی با تمام توان برای تولید پایدار گاز هموطنان در فصل سرما آمادگی لازم را دارد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۷۱۴۱
آمادگی پارس جنوبی برای تولید پایدار گاز در فصل سرمابه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سید محمد مهدی هاشمی با اشاره به نقش پالایشگاه نهم پارس جنوبی در تولید گاز کشور،گفت: پالایشگاه نهم به عنوان بزرگترین پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی و خاورمیانه، اکنون با تامین 11 درصد از گاز مورد نیاز کشور نقش بسیار مهمی در چرخه اقتصاد کشور دارد.
وی افزود: پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی از ابتدای سال تا کنون بیش از 14 میلیارد و 762 میلیون متر مکعب گاز از طریق سکوی دریایی و خط پنجم سراسری دریافت کرده است.
سرپرست پالایشگاه نهم مجتمع گازی پارس جنوبی در ادامه عنوان داشت: با تلاش شبانه روزی متخصصان و کارکنان فاز 12، در همین بازه زمانی بیش از 13 میلیارد و 250 میلیون مکعب گاز نیز شیرین سازی شده و امیداست این میزان تولید در شیرین سازی تداوم داشته باشد.
مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه نهم با تلاش تمامی واحدهای عملیاتی در بخش های مختلف به خوبی و با رعایت کامل مسائل ایمنی و بدون هیچ گونه حادثه ناتوان کننده به سرانجام رسید و در حال حاضر پالایشگاه نهم با تمام توان برای تولید پایدار گاز هموطنان در فصل سرما آمادگی لازم را دارد.
هاشمی در ادامه به تولید میعانات گازی از ابتدای سال تا کنون در پالایشگاه نهم اشاره  و عنوان کرد: با تکیه بر توان متخصصان جوان و با تجربه از ابتدای سال تاکنون، بیش از14 میلیون و 461 هزار و 381 بشکه میعانات گازی تولید و صادر شده است.
این مقام مسئول افزود: در همین بازه زمانی، تولید حدود 46 هزار و 69 تن گوگرد دانه بندی شده بسیار مرغوب نیز در پالایشگاه نهم به ثبت رسیده است.
سرپرست مدیریت پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه به ثبت رکورد بسیار مهم در این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: رکورد تولید روزانه گاز شیرین معادل 83 میلیون متر مکعب در تاریخ 12 تیرماه سال جاری با همت و تلاش متخصصان این پالایشگاه به ثبت رسیده است.
هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد: تلاش تمامی کارکنان در پالایشگاه نهم بر این است که بتوان از حداکثر ظرفیت های موجود بهره مند شد تا سالی توأم با آرامش و بدون دغدغه برای هموطنان مان رقم خورد.
برچسب ها: پارس جنوبی گاز
ارسال نظرات
آخرین اخبار