۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳

تاکید رهبر معظم انقلاب بر همکاری ایران و روسیه در زمینه حمل و نقل

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس جمهور روسیه خواستار همکاری دو کشور در زمینه حمل و نقل و دیگر عرصه های اقتصادی شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۷۱۰۴
تاکید رهبر معظم انقلاب بر همکاری ایران و روسیه در زمینه حمل و نقل
به گزارش مانا، در این دیدار که عصر روز گذشته صورت گرفت، رهبر معظم انقلاب طی بیاناتی ضمن استقبال از پیشنهاد ولادیمیرپوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه مبنی بر گسترش روزافزون همکاری های مشترک بین دو کشور در همه زمینه ها تاکید فرمودند: در زمینه‌ حمل‌ونقل، استفاده از محور مهم بندر چابهار تا بندر سن‌پطرزبورگ و دیگر عرصه‌های اقتصادی می‌توانیم همکاری گسترده‌تری داشته باشیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ظرفیت همکاری اقتصادی دو کشور را بسیار فراتر از سطح کنونی خواندند و افزودند: باید از تجربیات مفید سال‌های اخیر در مسائل منطقه‌ای و روابط دوجانبه، برای تحکیم و توسعه‌ی روابط بهره جست.
در ادامه این دیدار رئیس جمهور روسیه نیز  انرژی، حمل‌ونقل، فناوری‌های نوین، کشاورزی و طرح‌های مشترک نفت و گاز و انرژی را از جمله زمینه‌های مناسب برای گسترش روابط اقتصادی خواند.
پوتین در این باره افزود: صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه هفت برابر شده اما همچنان در زمینه‌های مختلف، ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری وجود دارد.
 لازم به توضیح است ولادیمیر پوتین برای حضور در نشست سه جانبه کشورهای ایران، روسیه و آذربایجان سفر دو روزه ای به تهران داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار