روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

اولین شناور غول پیکر به نام پاناما ثبت شد

نخستین شناور کشتیرانی MOL ژاپن با ظرفیت 20 هزار و 170 TEU با پرچم پاناما ثبت شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۰۶۲
اولین شناور غول پیکر به نام پاناما ثبت شدبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از وزیر امور دریایی پاناما، نخستین شناور کانتینربر موسوم به MOL Truth با ظرفیتی بیش از 20 هزار TEU با پرچم پاناما ثبت شد.
بر اساس این گزارش، این مقام مسئول گفت: لحظه ثبت شناور ژاپنی با پرچم پاناما لحظه ای تاریخی است چرا که برای نخستین بار شناور کانتینری با ظرفیت بیش از 20 هزار TEU و پس از یک قرن و گذشت 40 سال از دوستی شهرهای پاناما و Imbari با پرچم پاناما به ثبت رسید.
این گزارش ادامه داد: شناور غول پیکر کانتینری در مسیر تجاری بین آسیا و اروپا فعالیت دارد و اپراتوری آن برعهدۀ خط کشتیرانی MOL ژاپن است که بار شرکت تویوتا را حمل می کند. این شناور در یارد کشتی سازی Saijo در شهر Imbari نامگذاری شد.
این گزارش ضمن اشاره به طبقه این شناور افزود: شناور MOL Truth دوستدار محیط زیست است و در ردۀ شناورهای غول پیکر کانتینری (ULCS) قرار می گیرد. طراحی این شناور به گونه ای است که سیستم نیروی محرکه آن بسیار کارآمد است و انتشار آلایندۀ CO2 را تا 50 درصد در مقایسه با دیگر شناورهای کانتینری کاهش می دهد. این شناور امکان تبدیل به شناور حمل LNG را نیز دارد تا بتواند همسو با قانون لازم الاجرای سازمان بین المللی دریانوردی مبنی بر کاهش سوخت کم سولفور در سوخت های دریایی تا سال 2020 میلادی در اقیانوس ها فعالیت کند.
وزیر امور دریایی پاناما در پایان این گزارش گفت: بار دیگر از انجمن دریایی ژاپن تشکر می کنم که به ما اعتماد و از پرچم پاناما حمایت کردند. در همین راستا پاناما به تلاش خود مبنی بر شریک قابل اعتماد ژاپن در هر دو شرایط خوب و بد تاکید کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار