۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶

حضور مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی در مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی

مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی صبح امروز با حضور وزیر خارجه کشورمان و هیئت تجاری و اقتصادی همراه در پروتوریا پایتخت آفریقای جنوبی آغاز به کار کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۷۶۹۵۵
حضور مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی در مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی به گزارش خبرنگار مانا مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی(Iran Business Forum) صبح امروز (دوشنبه) با حضور محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و لیندوی زولو وزیر صنایع کوچک آفریقای جنوبی و با حضور تجار و بازرگانان دو کشور منجمله مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت خارجه آفریقای جنوبی آغاز شد.
همزمان با این مجمع که با سخنرانی وزیر توسعه تجارتهای کوچک آفریقای جنوبی و دکتر ظریف رسما آغاز به کار کرد، سیزدهمین کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی و جلسات تجاری B2B نیز برگزار خواهد شد.
در این مجمع دکتر ظریف بهبود سیستم بانکی و حمل و نقل را کلید توسعه همکاریهای تجاری و اقتصادی به ویژه تعامل بخش خصوصی دو کشور دانست.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین مشترکات بسیاری میان دو کشور ایران و آفریقای جنوبی را برشمرد و تاکید داشت: آفریقای جنوبی می تواند دروازه ورود ایران به بازار آفریقا محسوب شود.
مهندس مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز دیگر سخنران در مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی بود.
لازم به ذکر است وزیر خارجه ایران عصر دیروز یکشنبه در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی در پاسخ به دعوت همتای خود و به منظور شرکت در سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور وارد پرتوریا شد.
در این سفر دکترمحمد سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمد جواد ظریف را همراهی می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار