۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

42شناورحامل کالای قاچاق در آبهای خلیج فارس توقیف شد

ماموران پایگاههای دریابانی آبادان و ماهشهر در شهریور ماه گذشته 42 فروند شناور حامل کالای قاچاق را در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان توقیف و محموله های آنان را به نفع دولت ضبط کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۶۵۹۶
42شناورحامل کالای قاچاق در آبهای خلیج فارس توقیف شد
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اعلام این مطلب به خبرنگار مانا ارزش کالاهای قاچاق توقیف شده را 163 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این ارتباط 156متهم به قاچاق کالا نیز بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.
سردار سرتیپ عبدالله نظرپور افزود: در جریان بازرسی از این شناورها، انواع یخچال فریزر، کولرگازی، لباسشویی، ظرفشویی ، تلویزیون ، پتو ، پارچه ، برنج ، انواع نوشیدنی ، شکر، دوچرخه، لوازم آرایشی، بهداشتی و نیروزا ، لوازم آشپرخانه ، قطعات خودرو و لاستیک ، کشف و ضبط شد.
وی گفت: این کالاها عموما از کشور امارات متحده عربی به مقصد بنادر هندیجان ، ماهشهر ، آبادان و خرمشهر به صورت غیرقانونی و فاقد مدارک گمرکی بارگیری شده بود.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به بی سابقه بودن این حجم توقیف کالای قاچاق در سال های اخیردر آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان بر تداوم مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور با هدف صیانت از تولید داخلی و اشتغال تاکید کرد.
سردار نظرپور با بیان اینکه تلاش می شود مسیرهای آبی ورود کالای قاچاق در آبهای خلیج فارس ناامن و مسدود شود تاکید کرد تا ریشه کنی معضل قاچاق سازمان یافته ، مبارزه با ورود کالای قاچاق ادامه می یابد.
وی افزود: برای افزایش ضریب موفقیت مبارزه با ورود کالای قاچاق ، انجام برخی اقدامات فرهنگی و تقویت بنیه اقتصادی مناطق ساحلی خوزستان ضروری است.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه با اشاره به قاطعیت دریابانی در مواجهه با پدیده قاچاق افزود: این فرماندهی به وظیفه ذاتی خود در ناکامی پدیده شوم قاچاق و ناامنی در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.
مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی خود بر مبارزه بدون ملاحظه با پدیده قاچاق سازمان یافته با هدف از صیانت از نیروی کالای ایرانی و سرمایه ملی کشور تاکید کردند. استان خوزستان با 500کیلومتر نوار ساحلی از گذشته های دور جزو مناطق آلوده به قاچاق کالا بوده است.
برچسب ها: توقیف
ارسال نظرات
آخرین اخبار