۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

بیمکو برای مدیریت آب توازن کتاب نوشت

شورای دریانوردی بالتیک و بین‌الملل( بیمکو) کتاب راهنمای مدیریت آب توازن را برای ملوانان منتشر کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۶۵۵۴
بیمکو برای مدیریت آب توازن کتاب نوشت
به گزارش گروه بین الملل مانا شورای دریانوردی بالتیک و بین‌الملل( بیمکو) که بزرگ‌ترین انجمن کشتیرانی در دنیا محسوب می‌شود، کتاب راهنمای عملی برای ملوانان و کسانی که مسئولیت مدیریت سیستم های کنترل آب توازن BWM را بر عهده دارند، منتشر کرد.
انتشار این کتاب مقارن با لازم الاجرا شدن کنواسیون مدیریت آب توازن از سوی سازمان جهانی دریانوردی IMO است.
این گزارش ادامه داد: هدف کتاب راهنمای آب توازن جدید بیمکو، فراهم کردن اطلاعات قابل دسترس برای ملوانانی که با عملیات مدیریت روزانه آب توازن سرو کار دارند، ذکر شده است. کتاب مذکور تمامی جنبه های کنوانسیون شامل اجرای تنظیمی، بازرسی ها از سوی اداره کنترل وضعیت بندری و جدیدترین دستورالعمل منتشر شده از سوی IMO را پوشش می دهد.
ناگفته نماند، کنوانسیون BWM از اوایل ماه جاری لازم الاجرا شد.
آب توازن کشتیها به طور گسترده عامل انتقال غیرعمدی ارگانیسمهای زنده در بین اکوسیستم های دریایی محسوب می شود، برای جلوگیری از انتقال بالقوه گونه های مهاجم، آب توازن قبل از تخلیه در یک مکان جدید باید مدیریت شود، به طوری که هر گونه میکرو ارگانیسم و یا گونه های دریایی کوچک دیگر نابود شوند.
در ادامه این گزارش آمده است: سیستم های مدیریت آب توازن متعددی وجود دارند که از سوی IMO مورد تایید قرار گرفته اند، اما کشورهای عضو IMO و اکثر ملوانان نسبت به طرز عملیات آنها آشنایی ندارند.
" لارس روبرت پدرسن" معاون دبیر کل بیمکو با اشاره به اینکه اجرای کنوانسیون BWM خیلی وقت که به زمان اجرا نزدیک شده است، گفت: با این وجود، سردرگمی زیادی در مورد واقعیت های عملی متقتضیات اجرائی، طرح مدیریت آب توازن هر کشتی و نگهداری سوابق مربوطه وجود دارد. 
وی در ادامه افزود: در این کتاب راهنمای جدید، سعی بر ترسیم یک روش دسترسی آسان و عملیاتی برای استفاده در دریا، شده است.
این گزارش در پایان نوشت: کتاب راهنمای آب توازن بیمکو به سیستم مدیریت ایمنیSMS که از قبل موجود بوده و شامل طرح های مناسب برای عملیات روی کشتی است، پیوند داده می شود. SMS خدمه و افسران را ملزم به آشنایی با رویه ها و دستورالعمل های کاربردی روی کشتی شامل مدیریت آب توازن، می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار