۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶

رایزنی مقامات مرزبانی خوزستان با مسئولان عراقی

مقامات ارشد مرزبانی و دریابانی خوزستان با مسئولان عراقی در بندر بصره،جنوب عراق در خصوص تردد زائران اربعین حسینی که از پایانه های زمینی و دریایی راهی عتبات عالیات می شوند رایزنی و گفتگو کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۶۵۰۱
رایزنی مقامات مرزبانی خوزستان با مسئولان عراقی
به گزارش خبرنگار مانا، در این مذاکرات مرزی که ولی الله حیاتی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر نیز سردار عبدالله نظرپور فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان حضور داشتند بر تامین امنیت زائران اربعین حسینی و تسهیل در تردد آنان در مسیرهای منتهی به شهرهای مقدس عراق تاکید شد.
فرماندار ویژه خرمشهر مذاکرات با طرف عراقی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مقامات عراقی آمادگی دارند به زائران اربعین حسینی که از مرز زمینی شلمچه و مسیر دریایی خرمشهر به بصره عازم شهرهای مقدس عراق هستند خدمات لازم را به آنان ارائه کنند.
حیاتی افزود: تا پیش از اربعین حسینی هماهنگی های بیشتری با مقامات مرزی و دریایی عراق برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی به عمل می آید.
وی گفت: محدودیتی در اعزام زائران اربعین حسینی که از مرز شلمچه راهی بندر بصره می شوند وجود ندارد. پیش بینی شده حدود یک میلیون زائر ایرانی و خارجی اربعین حسینی از طریق مرز زمینی شلمچه وپایانه دریایی خلیج فارس عازم عتبات عالیات شوند. قرار است عراقی ها نیز در انتقال زائران اربعین حسینی از پایانه دریایی خلیج فارس خرمشهر به بندر بصره مشارکت داشته باشند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار