۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

تلاش نفتکش برای تطبیق با قوانین سازمان جهانی دریانوردی

شرکت ملی نفتکش برای استفاده از سوخت با سولفور پایین و آب توازن با پژوهشگاه صنعت نفت و ایدرو قرارداد منعقد کرده است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۶۲۵۲
تلاش نفتکش برای تطبیق با قوانین سازمان جهانی دریانوردی
به گزارش خبرنگار مانا مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در مراسم روز جهانی دریانوردی با اشاره به بیش از60 سال تجربه این شرکت گفت:  شرکت ملی نفتکش ایران هفته آینده شصت و دومین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد.
سیروس کیان ارثی افزود: شرکت ملی نفتکش ایران با داران بودن ناوگانی بزرگ با متخصصین دریایی به عنوان اولین ناوگان تانکر جهانی مطرح است.
وی تصریح کرد: این ناوگان در زمان جنگ حتی اجازه نداد  قطره ای  صادرات نفت به تعویق بیفتد همچنین توانست شرایط تحریم  را به خوبی پشت سر بگذارد.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران خاطرنشان کرد: امسال شعار سازمان جهانی دریانوردی نشان می دهد توسعه در جامعه دریانوردی دارای اهمیت است اما این صنعت برای مردم درست شناخته نشده است.
کیان ارثی با اشاره به شعار سال گذشته سازمان جهانی دریانوردی با عنوان کشتیرانی ضرورت اجتناب ناپذیر در دنیا گفت: دنیا بدون دریانوردی قابل تصور نیست و صنعت کشتیرانی در همه ابعاد زندگی انسان تاثیر گذار است.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران افزود: 80 درصد تجارت جهانی و 70 درصد ارزش آن از طریق دریا با همکاری بیش از یک میلیون دریانورد در حال انجام است.
وی تصریح کرد: متاسفانه صنعت دریایی کشور بسیار ناشناخته است و سهم آن در اقتصاد کشور اندک است.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: امیدواریم دولت دوازدهم توجه بیشتری به توسعه دریایی داشته باشد که  البته همکاری ارگان های دریایی می تواند راهگشای یکپارچگی در کشور باشد.
کیان ارثی با اشاره به قوانین جدید سازمان بین المللی دریانوردی افزود: بر اساس قوانین جدید IMO باید کلیه ناوگان جهانی از اول ژانویه سال 2020 از سوخت با سولفور پایین استفاده کنند. همچنین با اجرای قوانین آب توازن هزینه های جدیدی به کشتی ها تحمیل می شود.
وی تصریح کرد: در این باره شرکت ملی نفتکش ایران با پژوهشگاه صنعت نفت برای استفاده از سوخت با سولفور پایین و با ایدرو در جهت ساخت کشتی های جدید قرارداد منعقد کرده است. 
برچسب ها: نفتکش
ارسال نظرات
آخرین اخبار