۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
استاندار گیلان خبر داد:

فعالیت هفت مرکز تحقیقاتی پرورش ماهی در گیلان

استاندار گیلان گفت: در گیلان به اندازه کافی زمین وجود ندارد و باید از ظرفیت آب بندان‌ها برای جبران عقب ماندگی در بخش شیلات استفاده شود.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۶۱۹۲
فعالیت هفت مرکز تحقیقاتی پرورش ماهی در گیلان به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، محمدعلی نجفی ظهر امروز در نشست اقتصاد مقاومتی با موضوع اقتصاد دریا محور در سالن اجتماعات استانداری این استان با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد دریا محور اظهار کرد: گیلان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه دریا و ساحل است و می توان از این موقعیت بهره وری خوبی حاصل کرد.
وی گیلان را مستحق آبزی پروری دانست و افزود: توسعه آبزی پروری در گیلان ریل سرمایه گذاری در این استان بوده و در حوزه پرورش ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در قفس گام‌های مؤثری برداشته شده است.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه زمینه سرمایه گذاری در گیلان کاملا مهیاست، تصریح کرد:  توجه ویژه دولت، سازمان شیلات و جهاد کشاورزی کشور به مقوله آبزی پروری ضروری است.
وی با بیان اینکه در گیلان مراکز بین المللی در بحث شیلات وجود دارد، گفت: چنین ظرفیتی گیلان را از دیگر استان‌های کشور متمایز می‌کند.
نجفی از وجود هفت مرکز تحقیقاتی در بخش پرورش ماهی در گیلان خبر داد و یادآور شد: در گیلان به اندازه کافی زمین وجود ندارد و باید از ظرفیت آب بندان‌ها برای جبران عقب ماندگی در بخش شیلاتی  استفاده شود.
وی با تصریح بر اینکه زمین‌های استان در اختیار ارگان‌های دولتی است، خاطرنشان کرد: در رایزنی با ارگان‌ها در تلاش برای رفع این مشکل برای تاسیس سایت پشتیباتی پرورش ماهی در قفس هستیم.
استاندار گیلان پرورش ماهی سوف در گیلان را مهم دانست و بیان کرد: این ماهی دارای محبوبیت خاصی بین گیلانیان بوده و باید تلاش شود تا این گونه از ماهی دریای خزردر استان پرورش یابد  چراکه  از این طریق سود بالایی نصیب تولیدکنندگان خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار