۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

طوفان هاروی به نفع چارترهای تانکر

پس از اینکه طوفان قدرتمند هاروی سواحل نفتی تگزاس را در نوردید، نرخ کرایه حمل کشتیرانی برای تانکرهای تمیز جهش چشم گیری را در روز سه شنبه هفته گذشته تجربه کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۹۸۴
طوفان هاروی به نفع چارترهای تانکر
به گزارش گروه بین الملل مانابه دنبال طوفان سهمگین هاروی که موجب تعطیلی تعداد زیادی از پالایشگاه ها و بخشی از فعالیت های تولید نفت آمریکا شد، نرخ کرایه حمل کشتیرانی برای تانکرهای تمیز در روز سه شنبه هفته گذشته به شدت افزایش یافت، به گونه ای که نرخ کرایه حمل تعیین شده از سوی چارترها برای شناورهای مذکور، بالاترین سطح را از ماه آوریل تاکنون نشان می دهد.
این گزارش ادامه داد: نرخ کرایه حمل تانکرهای سایز متوسط MR در مبادلات بالتیک در مسیر اروپا TC2 به ساحل شرقی آمریکا 160 WS  و  185 WS در روز سه شنبه گزارش شد.
در روز جمعه، نرخ کرایه حمل در مسیر اروپا TC2، در حدود 120 WS بوده است. برخی از مالکان با تصور رسیدن نرخ کرایه حمل به 200WS ، از در اختیار قراردادن شناورهای خود به بازار امتناع می ورزند.  از سوی دیگر، چارترها به دلیل مشخص نبودن طول تعطیلی پالایشگاه ها، در نگرانی به سر می برند.  
در بازار تانکر، تانکر Dong A Krios با ظرفیت 50 هزار DWT ( ساخت سال 2015)  و  نرخ کرایه حمل 160 WS و تانکر Ardmore Sealifter با ظرفیت 47 هزار و 500 DWT ( ساخت سال 2008) و نرخ کرایه حمل 185 WS، فعالیت کردند.
هلدینگ خدمات مالی Stifel آمریکا در یک تحقیقی گزارش داد، در نتیجه طوفان بیش از دو میلیون بشکه از ظرفیت پالایش نفت در این ایالت ها تعطیل شدند، ظرفیت تولید روزانه پالایشگاه در تگزاس پنج میلیون و 600 بشکه در روز است. 
افزون بر این، شش پالایشگاه در منطقه Corpus Christi بسته شدند، چهار پالایشگاه در منطقه هیوستون نیز بسته شدند، چرخ دو پالایشگاه دیگر در این منطقه هم چنان می چرخد، اما قیمت تولید محصولات پایین است.
Stifel در ادامه گفت: پالایشگاهای منطقه Corpus Christi نقش بسیار پراهمیت و پررنگی را در صادرات محصولات تصفیه شده آمریکا برعهده دارد. 
برچسب ها: طوفان تانکر
ارسال نظرات
آخرین اخبار