۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

روزهای بهتر در انتظار سه کشتیرانی برتر ژاپن

بانک Nomura ژاپن پیش بینی کرد: به دلیل روند مثبت تر حاکم بر بازار در بخش کرایه حمل کانتینر و فله بر، کشتیرانی های ژاپن شاهد بهبود درآمد در سال جاری میلادی خواهد بود.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۸۰۲
روزهای بهتر در انتظار سه کشتیرانی برتر ژاپنبه گزارش گروه بین الملل مانا "Masaharu Hirokane" تحلیل گر بانک Nomura ژاپن با اشاره به اینکه پیش بینی می شود به دنبال روند مثبت ترحاکم بر بازار در بخش کرایه حمل کانتینر و فله بر، سه کشتیرانی برتر ژاپن- MOL، NYK و K Line - شاهد بهبود درآمد در سال جاری میلادی خواهند بود، گفت: با تغییر گمانه زنی ها در مورد نرخ کرایه حمل کشتی کانتینری و فله بر، پیش بینی درآمد بالاتری نیز برای کشتیرانی های ژاپن نسبت به آنچه قبل از این انجام شده، خواهیم داشت.
"Hirokane"  در ادامه افزود، بهبود نرخ کرایه حمل کشتیرانی کانتینری در نتیجه روند رو به رشد تقاضا در مسیرهای تجاری آسیا- اروپا و از سوی دیگر، بهبود نرخ کرایه حمل فله بر خشک در نتیجه افزایش بیش از انتظار در واردات سنگ آهن چینی در نیمه نخست سال جاری میلادی، را در پیش بینی مذکور در نظر گرفتیم.
وی معتقد است، اگر افت شدیدی در تقاضای بخش کانتینری و فله خشک پیش نیاید، نرخ کرایه در سطح اخیر خود و بدون تغییر اساسی تا سال 2018، باقی خواهد ماند.
این تحلیل گرهمچنین خاطر نشان ساخت: سه کشتیرانی ژاپن به دنبال ادغام عملیات کشتیرانی کانتینری خود، شاهد کسب پس انداز مالی 550 میلیون دلاری در سال مالی 2019 خواهد بود.
علاوه بر این، کشتیرانی های ژاپن متناسب با سهام خود در این شرکت جدید ( ادغام عملیات کانتینری)، شاهد کسب سودهای مکرر در سال مالی 2019  خواهند بود، به گونه ای کهNYK سود 22 میلیارد ین ژاپن و کشتیرانی های MOL  و K Line هریک سود 19 میلیارد ین ژاپن را کسب خواهند کرد.
"Hirokane" همچنین پیش بینی کرد، میانگین نرخ کشتیرانی کانتینری در همه مسیرها افزایش 3.9 درصدی را درسال جاری میلادی تجربه کند، علاوه بر این، نرخ کرایه حمل کانتینری برای مسیرهای آسیا-اروپا 3.5 درصد رشد خواهد داشت. در بخش فله خشک نیز، پیش بینی می شود شاخص فله خشک بالتیک BDI بر گردونه 990 واحد در سال جاری برخلاف 730 واحد سال گذشته خواهد چرخید.
در ادامه این گزارش آمده است: پیش بینی بانک Nomura برای رشد 2017 در زمینه نرخ کرایه حمل سنگ آهن از دو درصد به 5.5 درصد افزایش یافته است، از سوی دیگر، پیش بینی نرخ کرایه حمل برای فله برهای کیپ سایز با رسیدن به ده هزار و 900 دلار در روز در سال جاری میلادی نسبت به گمانه زنی قبلی هشت هزار و 100 دلار در روز، 45 درصد افزایش را نشان می دهد.
لازم به ذکر است:  برای سه ماه نخست سال مالی 2018، Nomura پیش بینی این بانک در مورد سود کشتیرانی NYK را از 14 میلیارد و سیصد میلیون به 27 میلیارد و 900 میلیون ین ژاپن، و برای کشتیرانی MOL و K Line نیز به ترتیب از 28 میلیارد و 900 میلیون  به 29 میلیارد و 200 میلیون ین ژاپن و از 11 میلیارد و 300 میلیون  به 19 میلیارد و 500 میلیون ین ژاپن افزایش داده است.
این گزارش در پایان نوشت: در اوایل ماه جاری، سه کشتیرانی بزرگ ژاپن کسب سود را در مقایسه با ضرر مالی در مدت مشابه سال گذشته گزارش دادند، به گونه ای که کشتیرانی MOL از ضرر مالی سه میلیارد و 600 میلیون ین ژاپن در سه ماه نخست سال 2016 به سود عملیاتی یک میلیارد و 100 میلیون دلار ین ژاپن در مدت مشابه سال جاری میلادی، NYK از ضرر 11 میلیارد ین ژاپن در سه ماه نخست 2016 به درآمد عملیاتی سه میلیارد و 600 میلیون ین ژاپن در مدت مشابه سال جاری و K Line از ضرر 14 میلیارد و 800 میلیون ین ژاپن در سه ماه سال 2016 به سود عملیاتی سه میلیارد و 900 میلیون ین ژاپن در مدت مشابه سال جاری میلادی رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار