۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

تاثیر ائتلاف های کشتیرانی بر ترمینال های APM

ادغام های مداومِ خطوط کانتینری در صنعت کشتیرانی از طریق ائتلاف و تملک ها فشارهایی بر ترمینال اپراتورها اعمال می کنند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۶۶۹
تاثیر ائتلاف های کشتیرانی بر ترمینال های APMبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از ترمینال های APM، تشکیل ائتلاف های THE و اقیانوسیه و فشار نرخ بر میزان درآمد باعث شد تا شرکت ترمینال اپراتور مرسک بعضی از خطوط سرویس دهی خود را از دست دهد.
بر همین اساس، میزان درآمد ترمینال اپراتور مرسک کاهش یافت و از یک میلیارد و 100 میلیون دلار سال گذشته میلادی به 989 میلیون دلار رساند. در مجموع مازاد ظرفیت و حجم پایین واردات و جریان توسعۀ منفی در بازارهای مستقل نفت همگی موجب ثبت نتایج ضعیف مالی شرکت شدند.
این گزارش ضمن اشاره به ترمینال های APM ادامه داد: ترمینال های APM زیان 100 میلیون دلاری را در سه ماه دوم سال جاری میلادی به همراه اختلال 250 میلیون دلاری در برخی از ترمینال هایی که با مشکل مالی درگیر هستند تجربه کردند.
اما، مرسک گفت میزان جابه جایی ها به دلیل امضای توافق نامه های خرید و فروش که در سه ماه نخست سال جاری میلادی با شرکت HMM و هامبورگ سود آلمان به امضا رسیده، تقویت شده و امکان دسترسی به خدمات خاصی در شبکه ائتلاف 2M فراهم آماده است.
از سوی دیگر، در این سه ماه نخست، ترمینال های APM 18 توافق نامه مبنی بر جابه جایی حجم جدید بار تکمیل کردند و پنج توافق حاضر طی سال 2017 میلادی متوقف شد.
در ادامۀ سال جاری میلادی، اپراتور بندری APM در خصوص بهبود رشد در ترافیک کانتینری جهان ابراز خرسندی کرد.
موسسۀ Drewry پیش بینی کرده است: رشد توان عملیاتی بندر در سطح جهانی برای سه ماه دوم سال جاری میلادی چهار درصد و برای کل سال جاری با رشد مثبت در تمامی مناطق در مقایسه با سال 2016 میلادی4.1 درصد است.
شایان ذکر است، رشد قدرتمند در آمریکای لاتین که رشد آن از منفی 1.6 درصد به 4.1 رسید پیش بینی می شود. رشد جابه جایی در آفریقا نیز از منفی 4.9 درصد به دو درصد خواهد رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار