۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

دلایل افزایش صادرات زغال سنگ آمریکا

صادرات زغال سنگ آمریکا یک رشد چشم گیر را تجربه خواهد کرد، افزایشی که نه به دلیل سیاست های دولت دونالد ترامپ، بلکه به دلیل سیاست های چین رخ خواهد داد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۳۰۵
دلایل افزایش صادرات زغال سنگ آمریکا
به گزارش گروه بین الملل مانا معدنچیان زغال سنگ آمریکا از افزایش حتمی و چشم گیر در صادرات محصولات خود خرسند هستند، اما این خوش اقبالی نه به سیاست های دولت جدید این کشور بلکه به سیاست های داخلی چین که قیمت جهانی را برای سوخت های آلوده کننده افزایش داده است، باز می گردد.
این گزارش ادامه داد: علیرغم اینکه دونالد ترامپ به همراه دولت خود، بدون شک خواستار مدعی شدن تخصیص اعتبار مالی برای احیای صنعت زغال سنگ در این کشور است، اما در این دولت عملا هیچ تغییر ساختاری که یک افزایش پایدار برای صادرات زغال سنگ را تضمین کند، وجود نداشته است.
محمولات زغال سنگ آمریکا در هفت ماه نخست سال جاری میلادی، 51 میلیون و 900 هزار تن برآورد شده بود، رقمی که حاکی از رشد 21.3 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.
در ادامه این گزارش آمده است: بر طبق آمار و ارقام صادرات زغال سنگ آمریکا به آسیا در سالهای 2015 و 2016 به ترتیب 20 میلیون و هشتصد هزار تن و 21 میلیون و 140 هزار تن بوده است.
افزون بر این، در پنج ماه نخست سال جاری میلادی، صادرات آمریکا به چین چهار میلیون و سه هزار تن رسید، رقمی که از صادرات دو میلیون و 820 هزار تن در کل سال 2016 و دو میلیون و 970 هزار تن در کل سال 2015، پیشی گرفت، علیرغم اینکه چین بزرگترین وارد کننده زغال سنگ در جهان است، صادرات زغال سنگ آمریکا به هند به عنوان دومین وارد کننده بزرگ این محصول در جهان، بیشتر است.
در هفت ماه نخست سال جاری میلادی، صادرات زغال سنگ آمریکا به هند شش میلیون و 390 هزار تن گزارش شده که نسبت به مجموع هشت میلیون و 670 هزار تن سال 2016 و هفت میلیون و 600 هزار تن سال 2015، در مسیر افزایشی قرار گرفته است.
لازم به ذکر است: صادرات زغال سنگ آمریکا به آسیا کاملا وابسته به قیمت است، زمانی که قیمت زغال سنگ در آسیا به مدت پنج سال متوالی ازسال 2011 تنزل یافت، صادرات زغال سنگ آمریکا نیز به این منطقه به شدت کاهش یافت. اما با توجه به افزایش دوباره قیمت زغال سنگ در آسیا در سال گذشته، صادرات این محصول از سوی آمریکا روند بهبود به خود گرفت، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون نیز روند مذکور به قوت خود باقی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار