۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰

صادرات نفت روسیه افزایش می یابد

رویترز از کاهش 0.7 درصدی صادرات نفت روسیه در سال جاری میلادی و در مقایسه با سال گذشته خبر داد که پیش بینی می شود این صادرات در ادامه سال جاری میلادی با افزایش همراه باشد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۱۶۹
صادرات نفت روسیه افزایش می یابد
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از رویترز، صادرات نفت روسیه با رسیدن به 252 میلیون و 500 هزار تن (5.1 میلیون بشکه در روز) در سال جاری میلادی کاهش 0.7 درصدی را در مقایسه با 255 میلیون تن در سال 2016 میلادی تجربه کرد.
بر اساس این گزارش، موسسۀ مشاوره ای Vygon Consulting و وزارت نیرو این کشور پیش بینی کرد: صادرات نفت روسیه در ادامۀ سال جاری میلادی با افزایش همراه شود و به 257 میلیون تن برسد.                                                            
این گزارش به نقل از مدیر موسسۀ مشاوره ای ادامه داد: به دنبال پایان توافق جهانی مبنی بر کاهش تولید نفت، قیمت نفت تقویت می شود و به حالت عادی بازمی گردد.
این موسسه Vygon ضمن اشاره به صادرات نفت روسیه افزود: بهبود مصرف سوخت و پالایش آن به دنبال تقویت وضعیت اقتصادی این کشور به معنای در دسترس بودن نفت کمتری در این کشور برای صادرات در سال جاری است.                                                         
بر همین اساس، سال گذشته میلادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر کشورهای مطرحِ تولیدکننده نفت برای کاهش تولید نفت به میزانِ تقریبیِ 1.8 میلیون بشکه در روز به توافق رسیدند. این توافق تا 31 ماه مارس سال 2018 میلادی اعتبار دارد.
برخی کارشناسان در این خصوص ابراز نگرانی کردند چراکه این توافق تولید نفت و نه صادرات را پوشش می دهد. ارسال محموله‎های نفتی در سطح جهان همچنان بالاست و سطح نفت ذخیره شده کشورها افت چشمگیری نداشته است.
برچسب ها: روسیه صادرات نفت 2017
ارسال نظرات
آخرین اخبار