۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

توقیف سه شناور حامل سوخت قاچاق در آبهای خوزستان

ماموران دریابانی مستقر در ناو گروه شناوری آبادان سه فروند شناور حامل سوخت قاچاق را در آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۴۹۳۸
توقیف سه شناور حامل سوخت قاچاق در آبهای خوزستان
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناورها ، حدود 40هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف و ضبط کردند.
سردار عبدالله نظرپور با بیان اینکه در این ارتباط سه متهم به قاچاق سوخت با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند افزود: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله های سوخت قاچاق را در بازار فراورده های خلیج فارس به فروش برسانند.
وی ارزش این سه محموله قاچاق را 196میلیون ریال بیان کرد وافزود: سوخت قاچاق پس از توقیف تحویل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران شد.
وی با بیان اینکه محموله های قاچاق سوخت در مناطق ساحلی آبادان بارگیری شده بود افزود: بدلیل اختلاف بهای سوخت در داخل و بیرون مرزها ، سودجویان مبادرت به خروج سرمایه ملی می کنند.
فرمانده مرزبانی خوزستان با بیان اینکه قیمت گازوئیل در فوب خلیج فارس چهار برابر بهای آن در داخل کشوراست بر مبارزه با قاچاق سازمان سافته در مناطق ساحلی خوزستان تاکید کرد.
در بهار امسال 271هزار و 320لیتر سوخت قاچاق قبل از خروج از کشور در آبهای ساحلی و شمال غرب خلیج فارس توقیف شدهاست.
در این ارتباط 1008متهم به قاچاق سوخت بازداشت و 183فروند شناور حامل سوخت قاچاق توسط ماموران دریابانی خوزستان توقیف شده است. استان خوزستان 500کیلومترساحل دارد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار