روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

تغییراتی در ساختار عوارض کانال پاناما

ادارۀ کانال پاناما (ACP) در جلسه ای عمومی، از طرح تغییر در ساختار پرداخت عوارض از سوی شناورها خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۴۸۱۳
تغییراتی در ساختار عوارض کانال پانامابه گزارش گروه بین الملل مانا، مدیر کانال پاناما گفت: تغییر در ساختار عوارض ضمن ایجاد رقابت در کانال، تعیین قیمت منصفانه برای مسیرهای رقابت سرویس ها در صنعت جهانی کشتیرانی را نیز به همراه دارد.
وی افزود: این جلسه عمومی که بخش اصلی فرآیند تغییرات در عوارض است امکان بازخورد نظراتِ تمام شرکای علاقه مند را فراهم می آورد.
این گزارش ضمن اعلام نتیجۀ این دورۀ 32 روزه در صنعت کشتیرانی ادامه داد: تمام نظرات مکتوب و شفاهی به صورت ارزیابی می شوند و از سوی هئیت مدیره مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد تا برای تایید نهایی از سوی شورای کابینۀ جمهوری پاناما مورد اعلام عمومی قرار بگیرد.
هدف از تغییر در ساختار عوارض پرداختی ایجاد محرک های بیشتر برای بخش کانتینری به ویژه در سفرهای بازگشتی، رده بندی مجدد شناورهای کانتینری و فله و بازبینی در عوارض پرداخت از سوی شناورهای حمل LNG و LPG است که تقاضای متغیر در مسیرها را بازتاب می دهد.
شایان ذکر است، این تغییرات بعد از تحلیل بهینگی حاضر و سودمندی آبراه های نئوپاناماکس، دیدار با مدیران اجرایی کانال پاناما، مشتریان و نمایندگان صنعت حمل و نقل در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی مطرح شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار