۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
نیمه دوم سال 2017

کرایه های حمل فله افزایش می یابد

نیمه دوم سال 2017 و با اجرای طرح جاده ابریشم تقاضا برای حمل فله بالا رفته و در پی آن کرایه حمل این نوع کشتی ها افزایش می یابد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۷۴۶۷۶
کرایه های حمل فله افزایش می یابد
به گزارش گروه بین الملل مانا، انتظار می رود کرایه کشتی های فله بر در نیمه دوم سال جاری میلادی به ثبات رسیده و روند صعودی ملایمی را طی کند. 
بر اساس این گزارش، برخلاف تولید بالای سنگ آهن و کاهش نسبی تقاضا برای این محصول در چین میزان تقاضا برای فله برها کاهش می یابد، اما موسسه سرمایه گذاری NRA در گزارش اخیر خود گفت: تقاضا برای این کشتی ها به واسطه افزایش تولید فولاد و برخی کالاهای خاص نظیر میلگرد رو به افزایش می رود.
ادامه این گزارش آمده است، تولید فولاد خام نیز سالانه 4.8 درصد افزایش خواهد داشت و در ماه آوریل سال جاری به 72.8 میلیون تن رسید و این در حالیست که تولید میلگرد نیز 40 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته تجربه کرد.
این موسسه سرمایه گذاری تحقیقاتی همچنین اعلام کرد: ناوگان جهانی این کشتی ها با رشد روبرو بوده است که دلیل آن کاهش اوراق کشتی ها عنوان شده است به هر حال این موسسه در ادامه رشد این ناوگان در یک چشم انداز طولانی مدت کاهش را پیش بینی کرد.
این موسسه همچنین از کاهش شمار کشتی های فله بر از 490 فروند در سال گذشته به 257 فروند سخن به میان آورد که نشان دهنده احتیاط کشتی داران در افزایش ناوگان و جلوگیری از کاهش نرخها به کمتر از میزان کف کرایه ها است.
معیار دیگری که در حمل ونقل فله و درچشم انداز طولانی مدت مد نظر گرفته  می شود در حقیقت میزان سرمایه گذاری هایی است که در طرح ایجاد زیرساخت های لازم در جاده ابریشم چین استفاده می شود که طبق آن 900 پروژه به میزان 890 میلیارد دلار برای آن در نظر گرفته شده است. 
اگرچه ایجاد جاده ها در طرح راه ابریشم برای حمل ونقل دریایی رقابت هایی را بوجود می آورد، موسسه تحقیقاتی NRA  معتقد است که حمل ونقل فله از رشد تقاضا برای منابعی نظیر سنگ آهن برای تولید کالاهای چینی نظیر فولاد سود می برد که با هدف حمایت از ساخت و ساز در کشورهای شرکت کننده دراین طرح ساخته می شوند.
برچسب ها: فله بر کرایه
ارسال نظرات
آخرین اخبار