۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

آینده دشوار در انتظار کانتینربرهای غول پیکر

حمل و نقل کانتینری با وجود به تجارت هایی که برای جابجایی کالا مسافتهای بسیاری را طی می کنند، آینده امیدبخشی نخواهد داشت./ تجارت با حمل و نقل کانتینری در مسافتهای طولانی، آینده امیدبخشی نخواهد داشت
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۷۴۵۸۱
آینده دشوار در انتظار کانتینربرهای غول پیکر
به گزارش گروه بین الملل مانا، حمل ونقل کانتینری در آینده و سریعتر از آنچه تصور می شود منطقه ای خواهد شد که دلیل آن نزدیک شدن سازندگان کالا به مصرف کنندگان مربوطه خواهد بود. این امر به دلیل خلاقیت ها در فن آوری رباتیک، هوش مصنوعی و فن آوری سه بعدی به و قوع می پیوندد و حرکت سازندگان به جنوب شرق آسیا و چین را به همراه می آورد.
بر اساس این گزارش، چین در سال های اخیر بزرگترین سرمایه گذاری ها را در بخش رباتیک انجام داده است. 
در حقیقت هدایت کشتی های کوچک بر یا  شرکت های کانتینری منطقه ای کار آسانتری و بهتری خواهد بود.
محقق ارشد موسسه تحقیقاتی و سرمایه گزاری Danish Ship در این زمینه اظهار داشت:  هم اکنون سازندگان بزرگ آمریکایی و اروپایی تمرکز خود  به ویژه درتجارت های کانتینری، منطقه ای کرده اند و این مطلب آینده سختی را برای حمل و نقل کانتینری و کانتینربرهای بزرگ رقم می زند.
کریستوفر رکس ادامه داد: کانتینربرهای غول پیکر با وجود بارهایی که مسافت زیادی را طی خواهند کرد چشم انداز بلند مدت و آینده سختی را تجربه خواهد کرد. 
در این گزارش آمده است: حجم کلی تجارت جهانی کم باقی خواهد ماند و انتظار می رود میزان حمل و نقل دریایی جهانی میان سال های 2016 تا 2030 یک درصد رشد خواهد داشت چرا که عادت های قدیمی خرید کنار گذاشته می شود و مشتریان سنتی با گذشت زمان از صحنه تجارت خارج می شوند و مشتریان جدید به خرید کالاهای ساخت داخل رو می آورند و دراین میان استفاده از فن آوری و نزدیکی به سواحل نقش بزرگی ایفا می کنند.
حمل و نقل دریایی ناگریز به قبول شرایط جدید است و اجبارا زیرساختها  باید تغییر کنند. تنها مشکل این است رشد هز کدام از انواع کشتی ها متفاوت است.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار