۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

مواج شدن آبهای ساحلی خوزستان/صیادان دریاروی نکنند

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: به علت وزش باد شدید ، سواحل استان مواج و طوفانی است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۴۵۱۶
مواج شدن آبهای ساحلی خوزستان/صیادان دریاروی نکنند
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با اساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای ، آبهای ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس به علت وزش بادهای شدید ناشی از اختلاف فشار مواج بوده و این وضعیت نامساعد جوی تا سه روز آینده با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.
وی از قایق ها شناورهای صیادی خواست تا اطلاع بعدی به منظور پیشگیری از حوادث دریایی، از دریاروی و صید و صیادی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فاری خودداری کنند. در همین حال در پی مواج شدن آبهای ساحل و فراساحلی خوزستان طی روزهای آینده ، نگرانی صیادان خوزستانی یافته است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه در چند روز آینده هوای بسیار گرمی در انتظار مناطق ساحلی خوزستان خواهد بود افزود: احتمالا در برخی از مناطق ساحلی خوزستان درجه حرارت هوا از 50درجه سانتیگراد نیز فراتر خواهد رفت.
استانداری خوزستان نیز اعلام کرد در صورت افزایش دما تا 49درجه بالای صفر ، ساعت کار اداری تا 2 ساعت کاهش خواهد یافت.
چهارشنبه گذشته با افزایش دما تا 50درجه بالای صفر، فعالیت اداری شهرهای بندری خرمشهر ، آبادان و ماهشهر تا ساعت 13 بود.
مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی پیش بینی افزایش دمای هوا ، از شهروندان مناطق ساحلی خوزستان خواست در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند تا با مشکل مواجه نشوند.
در پی گرمای فزاینده هوا در مناطق ساحلی خوزستان در سه روز اخیر ، فعالیت کاری و تردد شهروندان کاهش یافته و بیشتر مردم ترجیح می دهند برای در امان ماندن از گرمای سوزان در منازل بمانند و کمتردر فضای باز قرار گیرند. گرما در مناطق ساحلی خوزستان از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر آبان ماه با شدت و ضعف ادامه می یابد.
برچسب ها: مواج صیاد
ارسال نظرات
آخرین اخبار