۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

دیجیتالی شدن فورواردرها و کاهش هزینه ها

شرکت FreightHub آلمان در خصوص لغو بار لحظه آخری راهکارهایی را با استفاده از دیجیتالی شدن ارائه داد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۷۴۴۶۰
دیجیتالی شدن فورواردرها و کاهش هزینه ها
به گزارش گروه بین الملل مانا، از ابتدای ماه جاری شرکت CMA CGM از تصمیم خود برای جریمه حاصل از لغوهای لحظه آخری از افزایش به میزان 150 دلار به ازای هر TEU از شمال اروپا به دریای سرخ، خاورمیانه و شبه قاره هند خبر داد. 
بر اساس این گزارش، شرکت FreightHub به عنوان یک شرکت فورواردر برای آسیا به اروپا قانون پرداخت جریمه در ازای لغو سفارش حمل بار را ملغی اعلام کرد و از نظامی خبر داد که طی آن صاحبان بار با سابقه خوش قولی فضای لازم برای سفارش را خواهند داشت و این در حالیست که صاحبان کالا با سابقه نه چندان خوب شانس کمتری برای استفاده از فضای بار اضافی خواهند داشت. 
پیش از این به دلیل عرضه بالای کشتی در عرصه حمل و نقل، قانون جریمه در قبال لغو سفارش بار بی نتیجه مانده بود و صاحبان کالا ازپرداخت جریمه امتناع می کردند و یا کشتیرانی خود را تغییر می دادند. کشتیرانی ها نیز به منظور جلوگیری از ضرر حاصله از لغوهای لحظه آخری بار بیشتری را برای هرکشتی در نظر می گیرند. در این حال شرکت FrieghtHub شرکت های کشتیرانی را به تفکر در خصوص این سوال دعوت کرده است که آیا  در زمانیکه با عرضه مازاد کشتی روبرو هستیم و کرایه ها در بهبود نسبی به سر می برند، قانون پرداخت جریمه از سوی صاحبان کالا تصمیم درستی است یا خیر؟
این شرکت مشکل موجود را با دیجیتالی کردن اطلاعات خود تا حد زیادی بر طرف می کند به طوریکه  اطلاعاتی حاوی مشتریان خوش قول و بد قول را در ذخیره فضا برای بارشان در کشتی مد نظر قرار می دهد. در این روش به جای ضرر دهی و نارضایتی مشتریان برای عدم رزرو بارشان در کشتی و در جاییکه به عنوان فضا برای لغو حمل برخی بارها در نظر گرفته شده بود، مشتریان خوش قول در گرفتن جای بار اضافی در اولویت قرار می گیرند. 
این شرکت به گفته مدیر عامل آن پنج تا شش فروند کشتی دارد وبه نقل از شرکت CMA CGM عنوان کرد: برای هر چهار رزرو فضا درکشتی، تنها سه کانتینربر نمایان خواهند شد.
شرکت FreightHub آلمان 250 مشتری دارد که از طریق پورتال آن اقدام به رزرو جا در کشتی برای بارهای کانتینری یا فله خود می کنند. این شرکت همچنین در 120 بندردر آسیا، و 20 بندر اروپا و مدیترانه خدمت رسانی می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار