۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

بنادر عربستان و دبی به روی شناورهای قطر بسته شد

بنادر عربستان سعودی و دبی از تردد کشتی هایی که پرچم قطر را بر عرشه دارند، ممانعت بعمل می آورد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۴۳۲۸
بنادر عربستان و دبی به روی شناورهای قطر بسته شدبه گزارش گروه بین الملل مانا رویترز نوشت: عربستان سعودی و امارات متحده عربی ( دبی) در اقدامی مشترک پس از قطع روابط دیپلماتیک با قطر، از تردد کشتی هایی که پرچم قطر را بر عرشه دارند به بنادر کشور خود ممانعت بعمل خواهند آورد، این تصمیم، موجی از نگرانی ها و ترس از ایجاد اختلال برای محموله های نفت و گاز اعضای اوپک را به همراه داشت.
این گزارش ادامه داد: مقامات بندرعربستان سعودی به نمایندگان کشتیرانی خود اعلام کردند، از پذیرش شناورهایی که تحت مالکیت شرکت های قطری هستند و یا حتی به صورت فردی فعالیت می کنند، امتناع ورزند، علاوه بر این، کالاهای قطری نیز اجازه تخلیه در بنادر عربستان را نخواهند داشت.
مقامات بندر فجیریه دبی - هاب سوخت رسانی منطقه ای- نیز در بیانه ای اعلام کردند، شناورهایی که پرچم قطر را دارند یا اینکه در حال تردد به داخل و خارج از بنادر این کشور هستند، اجازه پهلوگیری در بندر فجیره و لنگرگاه ساحلی این بندر را تا اطلاع ثانوی نخواهد داشت.
روز گذشته، عربستان سعودی، دبی و مصر با متهم کردن قطر به حمایت از اقدامات تروریستی، قطع ارتباط دیپلماتیکی با این کشور را اعلام کردند.
در ادامه این گزارش آمده است: قطر- جایگاه نخست فروشنده گاز مایع طبیعی LNG را به خود اختصاص داده و روزانه حدود 600 هزار بشکه نفت خام را تولید می کند.
یک منبع تجاری مستقر در سنگاپور در این باره گفت: تصمیم اخیر خریداری نفت خام و میعانات قطر را به مراتب سخت تر و پیچیده تر خواهد ساخت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار