۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

سومین شناور بزرگ کانتینری جهان رونمایی شد

خط کانتینری OOCL هنگ کنگ از سومین شناور بزرگ کانتینری جهان موسوم به OOCL Hong Kong با ظرفیت 21 هزار و 413 TEU رونمایی کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۹۳۷
سومین شناور بزرگ کانتینری جهان رونمایی شدبه گزارش گروه بین الملل مانا خط کانتینری OOCL هنگ کنگ طی مراسم نامگذاری، سومین شناور بزرگ کانتینری جهان بعد ازMadrid Maersk و MOL Triumph را با ظرفیت 21 هزار و 413 TEU و ساخت کشتی سازی صنایع سنگین سامسونگ (SHI) کرۀ جنوبی معرفی کرد.
بر اساس این گزارش، مدیر خط کانتینری OOCL گفت: بسیار خرسندیم که برای اولین بار فرصت ساخت شناوری با ظرفیت 21 هزار TEU برای خط کانتینری OOCL فراهم آمد. شناور جدید بین شناورهای کانتینربر غول پیکر در اقیانوس خوش خواهد درخشید.
وی ادامه داد: درحالی که صنعت کشتیرانی مستعد ساخت شناورهای کانتینری غول پیکر یکی پس از دیگری است، این پروژه نیز برای خط کانتینری OOCL بزرگترین افتخار به حساب می آید. با توجه به افزایش رقابت و فشار نامتناهی بر قیمت ها باید گام هایی بزرگ در ساخت این قبیل شناورهای با کیفیت و با کارایی بالا برداریم تا بتوانیم به فعالیت خود در بازار ادامه دهیم و به طور سالم با رقبای خود رقابت کنیم.
این گزارش افزود: شناور OOCL Hong Kong با طول 399.9 متر و عرض 58.8 در تجارت آسیا-اروپا و به عنوان بخشی از خدمات LL1 به کار گرفته خواهد شد. چرخش بندری 77 روزه این شناور نیز از شانگهای، نینگبو، Xiamen، Yantian، سنگاپور طی کانال سوئز آغاز خواهد شد، در Felixstowe، روتردام، Gdansk، Wilhelmshaven، Felixstowe طی کانال سوئز ادامه می یابد و به سنگاپور، Yantian و شانگهای ختم می شود.
شایان ذکر است، در سال 2015 میلادی نیز خط کانتینری OOCL شش فروند شناور ULCV به ظرفیت 21 هزار TEU را به کشتی سازی سامسونگ کره سفارش داد که تا اواخر سال 2017 میلادی تحویل داده می شوند.
خط کانتینری OOCL بعد از سال 2003 میلادی با معرفی شناور کانتینری OOCL Shenzhen به ظرفیت هشت هزار و 63 TEU اینک و در سال جاری میلادی رکود دارایی دومین شناور کانتینری غول پیکر متعلق به ناوگان خود را زد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار