۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

وضعیت قرمز در موسسه رده بندی DNV GL نروژ

رکود بازارهای کشتیرانی و عملکرد ضعیف بخش فراساحل زیان بی سابقه ای را از سال 1986 تاکنون برای موسسۀ رده بندیِ DNV GL نروژ به همراه داشت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۸۵۳
وضعیت قرمز در موسسه رده بندی DNV GL نروژبه گزارش گروه بین الملل مانا، موسسۀ رده بندی DNV GL نروژ از ثبت زیان خالص 216 میلیون کرون در مقایسه با سود یک میلیارد و 14 میلیون کرونی در سه ماه نخست سال جاری میلادی خبر داد.
بر اساس این گزارش، علاوه بر وضعیت آشفتۀ بازارهای کشتیرانی به ویژه بخش فراساحل این موسسه متحمل هزینۀ یک میلیارد و 200 میلیون کرونی در سه ماه نخست شد.
اما موسسۀ رده بندی DNV GL پلت فرم مالی خاص خود را حفظ کرده است به گونه ای که نسبت حقوق صاحبان سهام حدوداً 65 درصد است و بدهی بدون بهره ای ندارد.
میزان درآمد عملیاتی موسسه از 23 میلیارد و 390 میلیون کرون در سال 2015 میلادی به 20 میلیارد و 934 میلیون کرون در سال 2016 رسید. سود قبل از مالیات نیز از یک میلیارد و 726 میلیون کرون به 136 میلیون کرون افت کرد.
در سال 2013 موسسۀ Det Norske Veritas با شرکت Germanischer Lloyd  آلمان ادغام شد. برنامه ای از سوی دو گروه برای افزایش سرمایه به طور مشترک طراحی شد اما فرآیند آن به شدت تحت تاثیر رکوردِ صنایع کشتیرانی، فراساحل و نفت قرار گرفت.
یک پنجم شناورهای جهان از سوی موسسۀ DNV GL رده بندی می شوند. تفاهم نامۀ پاریس، این موسسۀ رده بندی را طی چندین سال متوالی از لحاظ استانداردهای ایمنی کشتی ها و نظارت بر اجرای آنها در بخش مستقل دولتی PSC به عنوان یکی از بهترین ها اعلام کرد.
شایان ذکر است، این موسسۀ رده بندی سال گذشتۀ میلادی شاهد تعدیل یک هزار و 400 نیروی انسانی خود بود و تعداد کارمندان آن در پایان سال 2016 میلادی 13 هزار و 550 نفر اعلام شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار