۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

گمرک در منطقه آزاد اروند رسما مستقر شد

با حضور اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از مسئولان استانی و محلی، گیت های گمرکی در مبادی و خروجی منطقه آزاد اروند مستقر و فعال شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۸۲۲
گمرک در منطقه آزاد اروند رسما مستقر شد
به گزارش خبرنگارمانا، با استقرار گمرک در مبادی ورودی و خروجی منطقه آزاد یکی از مصوبات هیئت دولت در استقرار گمرک در این منطقه محقق شد.
ناظر گمرکات خوزستان در آئین افتتاح گیت‌های گمرک در محدوده منطقه آزاد اروند گفت: این به منزله تکمیل و نهایی شدن حصار و جاری شدن همه قوانین و مقررات مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند است.
محمدرضا جعفری افزود: با استقرار گمرک در مبادی خروجی و ورودی منطقه آزاد اروند، یکی از آرزوهای مردم آبادان و خرمشهر محقق شد ضمن آنکه با اجرایی شدن این مصوبه دولت در خصوص فراهم شدن شرایط بهره مندی مردم از فرصت‌ها و قوانین مناطق آزاد موجی از امیدواری در جنوب خوزستان فراهم شده است.
وی افزود: با استقرار گمرک امکان بهره مندی سازمان ها، کارخانه ها و واحدهای تولیدی برای بهره مندی از تسهیلات ارزی و گمرکی فراهم خواهد شد.
جعفری افزود: از این پس نیازی به ارائه ضمانت نامه از سوی واحدهای تولیدی برای واردات مواد اولیه و کالا نیست و واحدهای تولیدی می توانند از تسهیلات سهمیه ای400میلیون دلاری واردات کالا استفاده کنند.
اکبر ترکان نیز دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در آئین افتتاح استقرار گمرک در مبادی ورودی و خروجی منطقه آزاد اروند در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش ازدحام احتمالی کامیون ها در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند گفت: مسیر چهار خطه محور آبادان - اهواز هنگامی که به گیت گمرک می رسد به ۱۱ خط تبدیل می شود و لذا هنگام رسیدن کامیون ها به این بخش، کامیون هایی که نیاز به بازرسی و کنترل دارد از محور اصلی خارج و وارد یکی از این ۱۱ خط کنترلی می شوند، اما کامیونی که در گمرک ایران کارهای گمرکی اش انجام شده و مدارک آن موجود است دیگر نیازی به بازرسی مجدد در گیت ها ندارند و تنها مدارک مربوطه بازبینی می شود.
شریعتی استاندار خوزستان نیز گفت: با استقرار گمرک در مبادی خروجی و ورودی منطقه آزاد اروند ، ضمن عملی شدن مصوبه هیئت دولت ، این منطقه عملا محصور و از سرزمین مادری جدا شده است.
منطقه آزاد اروند در سال 1384 در محدوده ای بالغ بر 17هزار و 500هکتار فعالیت خود را شروع کرد ولی در سال 1392 با سفر رئیس جمهوری به آبادان ، محدوده منطقه آزاد اروند به 34هزار هکتار افزایش یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار